۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۶۷۱۷۰

قرار ملاقات پاپ با همجنس‎گرایان آمریکای جنوبی

خبرگزاری رسا ـ روابط عمومی همجنس گرایان کشور پاراگوئه از قرار ملاقات پاپ با رییس این گروه در اوایل ماه آینده میلادی خبر داد.
پاپ
 
به گزارش خبرگزاری رسا، پاپ فرانسیس که از وی به عنوان پاپی روشنفکر و تجدد طلب یاد می شود، قرار است در سفر آتی خود با عده ای از همجنس گرایان پاراگوئه دیدار کند.
 
گروه های حامی همجنس گرایان پاراگوئه اعلام کردند که پاپ قرار است ماه جولای آینده با سیمون کازل مؤسس این گروه ها در این کشور دیدار کند.
 
بنا به گزارش ها، کازل از سوی کلیسا در ابتدای ماه ژوئن برای ملاقات برگزیده شد و مقامات کلیسا خواستار بررسی تاثیر سازمان های همجنس گرا بر جامعه پاراگوئه شدند.
 
سازمان همجنس گرایان پاراگوئه در بیانیه ای ضمن تمسخر واتیکان اعلام کرد: این دعوت، بیانگر آزاد اندیشی و ترقی خواهی درباره جامعه همجنس گرایان است. در این بین می توان به مفاهیم بسیار سخت گیرانه ای که واتیکان با آن معرفی می شد، اشاره کرد.
 
با این وجود، همجنس گرایان در رسانه های خود با حالتی طلب کارانه اعلام کردند که بر خلاف تلاش های پاپ برای نشان دادن تصویری مهربان از خود در قبال همجنس گرایان، وی هنوز هیچ فعالیتی برای برداشتن سیاست های ضد همجنس گرایان پاپ های قبلی و کل واتیکان انجام نداده است.
 
این رسانه های در ادامه گفتند که پاپ همچنین با ازدواج همجنس گرایان مخالفت کرده است و وی هفته گذشته شخصا با سفیر معرفی شده فرانسه به واتیکان ملاقات کرده و به وی گفته است که با انتخاب وی به دلیل گی بودن مخالفت خواهد شد./847/ب902/د
ارسال نظرات