۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۶۷۲۲۰
نماینده خبرگان رهبری:

خودکفایی در محصولات راهبردی کشاورزی ضرورت دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: واردات برخی از محصولات اساسی و راهبردی کشاورزی از جمله گندم و برنج زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.
آيت الله شبستري  امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در دیدار با مدیران اجرایی و ستادی اتحادیه ها و نهادهای مردمی بخش کشاورزی استان، با گرامیداشت سالروز تشکیل جهاد سازندگی، به خدمات ارزشمند این نهاد انقلابی در روستاها اشاره کرد و گفت: تدام خدمات جهادی در راستای توسعه بخش کشاورزی و خودکفایی پایدار ضرورت دارد.


وی با اشاره به فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی در 27خرداد سال 58، خاطرنشان کرد: این نهاد در اثر خلوص نیت و مدیریت جهادی که داشتند در جهت عمران و آبادی روستاها زحمات فراوانی کشیدند و این مرکز که امروزه ادغام گردیده و به نام وزارت جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.


نماینده خبرگان رهبری گفت: این مجموعه خدوم و زحمتکش که اکنون با عنوان جهاد کشاورزی فعالیت می کند، به دلیل محرومیت زدایی در مناطق روستایی و تلاش برای توسعه کشاورزی کشور کارنامه ای قابل قبول داشته است، جهاد سازندگی با مدیریت انقلابی توانسته رخوت و رکود اقتصادی در روستاها را تا حد زیادی از بین ببرد.


آیت الله مجتهدشبستری تصریح کرد: با وجود این همه تحول مثبت در روستاهای سراسر کشور، اما تمامی این خدمات از سوی عده ای مغرض و نمک نشناس نادیده گرفته می شود، در حالی که اگر به روستاهای کشور سر بزنند متوجه تحولات عمیق اقتصادی در این مناطق خواهند شد.


امام جمعه تبریز با تأکید بر توسعه بخش کشاورزی و خودکفایی در این عرصه با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور، گفت: امیدواریم جهادگران همان خلوص نیت سابق و مدیریت جهادی که وجود داشت را حفظ کرده و در جهت خود کفایی محصولات کشاورزی و صادرات این محصولات فعالیت های ویژه ای انجام دهد.


آیت الله شبستری در ادامه با اشاره به این‌که واردات برخی از محصولات اساسی کشاورزی از جمله گندم و برنج زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست، افزود: اینکه در زمینه کالاهای راهبردی هنوز به خودکفایی نرسیده ایم، برای جمهوری اسلامی که داعیه استقلال در تمامی زمینه های اجتماعی و اقتصادی را دارد، نمی تواند قابل قبول باشد.


وی افزود: بخش کشاورزی در اقتصاد جوامع بسیار مهم و یکی از با ارزش ترین منابع اقتدار ملی هر کشور است، در این رابطه آموزه های دینی ما نیز بر اهمیت بخش کشاورزی برای توسعه جوامع اسلامی تاکید فراوان داشته اند، زیرا که استقلال کشاورزی سبب سربلندی مردمان آن جامعه شده و کرنش در برابر بیگانگان را به حداقل می رساند.


آیت الله شبستری ادامه داد: دست نیاز دراز کردن به سوی کشورهای بیگانه برای تامین مایحتاج کشاورزی ذلت بار بوده و باید با مدیریت های جهادی کشور را به سمت خودکفائی در این بخش هدایت کرد.


همچنین کریم مهری، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با ارایه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این سازمان، اظهار داشت: در ایام هفته گرامیداشت جهاد کشاورزی تعداد 45 عنوان پروژه در نقاط مختلف استان با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد ریال به بهره داری می رسد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات