۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۲۶۷۳۱۳
استاد دانشگاه:

پرداختن به آسیب‌های اجتماعی مهم‌تر از مسأله حضور بانوان در ورزشگاه‌هاست

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه گفت: دولتمردان به جای دفاع از حضور زنان در ورزشگاه ها به آسیب های اجتماعی بپردازند.
مجيد ابهري مجيد ابهري مجيد ابهري مجيد ابهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجید ابهری، استاد دانشگاه در جلسه هفتگی انصار حزب الله که عصر امروز یکشنبه برگزار شد در اعتراض به مجوز حضور زنان در ورزشگاه ها، گفت: حضور بانوان در ورزشگاه ها مشکل اصلی کشور بوده ولی تبلیغات وهابیت و بهائیت در کشور دیده نمی شود، اگر بانوان در ورزشگاه ها حضور یابند مساله گرانی حل می شود؟


وی افزود: اعتراض مراجع تقلید در این زمینه مطرح شده است، آیا خواسته تمام بانوان ایرانی حضور در ورزشگاه ها است؟ خیر چنین نیست.


قانون می گوید بانوان حق ورود به ورزشگاه‌ها را ندارند

ابهری در ادامه سخنان خود تاکید کرد: افرادی که خواستار ورود بانوان در ورزشگاه ها هستند مدافع هرزگی و بی بندباری در جامعه اند، قانون می گوید بانوان حق ورود به ورزشگاه ها را ندارند چه ایرانی باشند و چه خارجی، آنها به عمد می‌خواهند احساسات بانوان ایرانی را جریحه‌دار کنند.


وی افزود: یک عده دنبال محبوبیت و رای جمع کردن هستند اگرچه این کار مخالفت با خداوند متعال باشد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ژن‌، تغذیه، تربیت و محیط پیرامون، شخصیت انسان ها را می‌سازد، گفت: امروز دانشمندان متوجه شده‌اند تغذیه مادر به هنگام بارداری در چهره و هوش فرزندان تاثیر می گذارد، امام صادق(ع) مصرف سیب به هنگام بارداری را در زیباتر شدن فرزند موثر می دانستند، مادران به هنگام بارداری از هرغدایی تغدیه نکنند.

 

ابهری با اشاره به رفتار اجتماعی مردم، گفت: تعامل ما با مردم رفتار اجتماعی نامیده می شود و این تعامل با سبک زندگی افراد رابطه مستقیم دارد، در سبک زندگی اسلامی ایرانی حق نداریم پشت سر کسی غیبت کرده و یا تهمت بزنیم، برخی اخلاق خوب خود را برای دیگران گذاشته و بداخلاقی و عصبانیت را به خانه می آورند که این کار اخلاق اسلامی نیست.

 

ابراز نگرانی رهبری نسبت به تغییر سبک زندگی مردم
وی با اشاره به نظر رهبر معظم انقلاب در رابطه با سبک زندگی ایرانی اسلامی، گفت: رهبری نسبت به تغییر سبک زندگی در کشور ابراز نگرانی کرده اند، سپردن والدین به خانه سالمندان در دو دهه اخیر 25 درصد افزایش یافته است.


این استاد دانشگاه با اشاره به مشکلات موجود در سبک زندگی مردم، ابراز داشت: افزایش مصرف لوازم آرایشی در کشور بسیار بالا بوده و رتبه ایران در آسیا اول و در جهان هفتم است.


وی افزود: سبک زندگی ایرانی اسلامی توصیه می کند انسان به هنگام درخواست حاجتی از والدین خود بخواهد تا برایش دعا کند و یا بر سر قبر پدر و یا مادر خود برود، دشمن پس از اینکه متوجه شد جنگ سرد به مردم ایران تاثیر ندارد جنگ نرم را آغاز کرد.

 

عملکرد ضعیف در جهت الگوسازی صحیح برای جوانان
ابهری با اشاره به شگردهای اجتماعی و فرهنگی در جنگ نرم، گفت: الگوسازی برای جوانان نخستین شگرد در جنگ نرم است، دشمن برای اینکه فکر جوانان را منحرف کند برای آنان الگوی نامناسب تعیین می کند و الگوهای مناسب مانند شهیدان دفاع مقدس را از آنان می گیرند، متاسفانه الگوسازی از شهدا محقق نشده و ورزشکاران غربی الگوی ورزشکاران ما قرار می گیرند.


وی افزود: متوسط گفتار در خانواده ها 17 دقیقه شده است زیرا همه اعضا سرگرم تلفن های خود هستند، دشمن می خواهد سنت های ایرانی را از ما بگیرد.

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه صفاتی همچون فداکاری در کودکان و جوانان کم شده است، تصریح کرد: سبک زندگی ایرانی‌اسلامی می‌گوید اطلاع از وضعیت همسایه لازم است ولی در زندگی امروزه مردم همسایه نزدیک خود را نمی شناسند زیرا الگوی جوان امروزی شخص لیبرار غربی شده است، متاسفانه سریال ها، زندگی اشرافی را ترویج می دهند.

 

وی افزود: زندگی در سبک ایرانی اسلامی منطبق بر منطق و اخلاق است، امروز در جنگ نرم تغییر سبک زندگی مردم در دستور کار قرار گرفته است، پس از تغییر شیوه زندگی، لباس ها و وضع ظاهری افراد تغییر می کند.

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مصرف غداهای آماده به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است، گفت: در گذشته دختران از مادران غداپختن را فرا می گرفتند ولی به دلیل تغییر سبک زندگی در حال حاضر این آموزش از بین رفته است.


وی با اشاره به حمایت دشمن از اقلیت های مذهبی که سومین روش در جنگ نرم است، تصریح کرد: افرادی که از اقلیت های غیر مجاز حمایت می کنند جاسوس پرور هستند، فرقه‌های ضاله ای مانند بهائیت در تابستان کلاس های آموزشی دایر می کنند.

 

ابهری با بیان اینکه ترویج قومیت گرایی از عوامل بعدی تغیییر سبک زندگی ایرانی اسلامی است، خاطرنشان کرد: اعمالی مانند لطیفه سازی از اقوام مختلف ایرانی از عوامل تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی است، قومیت گرایی تنها راه تضعیف دولت مرکزی جمهوری اسلامی است.

 

لزوم رسیدگی به آسیب های اجتماعی
این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: عامل بعدی در زمنیه تغییر سبک زندگی بهره‌برداری از آسیب های اجتماعی در کشور است، برخی از آسیب های اجتماعی مانند خودکشی و طلاق در مرز هشدار است، دولتمردان به جای دفاع از حضور زنان در ورزشگاه ها به آسیب های اجتماعی بپردازند، به‌طور مثال فروش غیر مجاز انواع بازی های یارانه ای در کشور به آسانی رواج دارد.

 

ابهری با اشاره به وجود بیست میلون جوان در کشور، گفت: از این تعداد جوان 13 میلیون دانش آموز هستند که  یک میلیون و سیصد هزار نوجوان در امتحان های نهایی شرکت کرده و 80 درصد آنان معدل زیر 12 را کسب کرده‌اند یعنی نوجوانان افت تحصیلی دارند، 97 درصد از سرگرمی دانش آموزان ورود به فضای مجازی است.


وی افزود: دشمن در حال نابود کردن استعدادهای کشور است، بیش از 80 درصد از افرادی که در المپیادهای علمی حائز رتبه شده اند به خارج از کشور سفر کرده اند.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به عملکرد ضعیف وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات، گفت: تعدادی از اپراتورهای تلفن همراه در ساعات آخر شب تا صبح تخفیفات خود را قرار می دهند و متاسفانه جوانان ما از شب تا صبح مشغول گشت و گذار در فضای مجازی می شوند.


چرا با بدحجابی و موسیقی های غیر مجاز مبارزه نمی شود
وی با بیان اینکه نرم افزارهای شبکه های اجتماعی توسط سازمان های جاسوسی مدریت می‌شوند، تصریح کرد: شبکه های جاسوسی جوانان را به دام انداخته و از آنان به‌عنوان جاسوس استفاده می کنند، باید پرسید چرا با بدحجابی و موسیقی های غیر مجاز مبارزه نمی شود./811/پ202/ب4

ارسال نظرات