۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۳
کد خبر: ۲۶۷۳۵۱
حجت الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد؛

مشکلات امروز کشور از بی طاعتی در محضر خداوند نشأت می گیرد/ صلاحیت لازمه گسترده شدن پرچم عدل مهدوی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که بسیاری از مشکلات امروز کشور از بی طاعتی در محضر خداوند متعال نشأت می گیرد، گفت: به یقین تا صلاحیت در جامعه فراگیر نشود و شجره طیبه صالحین به معنای واقعی کلمه شکل نگیرد، نمی توان زمینه ساز عرصه ظهور شد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه یک شنبه، 24 خردادماه، در نشست حلقه سرمربیان شجره صالحین این استان، با اشاره به این که سفره پربرکت ماه شعبان در حال جمع شدن است، بر استفاده از فرصت های باقیمانده این ماه نورانی تأکید کرد و گفت: متأسفانه تنها از برکات این ماه های نورانی می گوییم و می شنویم و در عمل از محتوای سراسر نور و معرفت و نشاط آن غافل هستیم و این بزرگ ترین خسران است.

 

امام جمعه شهرکرد عنایت خاص باری تعالی را لازمه امیدوار بودن به درک و بهره مندی از شب های قدر و ماه پرفضیلت رمضان بیان کرد و گفت: به یقین جهادگر واقعی آن است که هم خود را سر سفره صلاحیت بنشاند و هم زمینه بهره مندی دیگران از این سفره را فراهم آورد.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر آن که سربلندی و عزت جز در سایه صلاحیت امکان پذیر نیست، تصریح کرد: هر آن چه امروز به عنوان انقلاب اسلامی با آن مواجه هستیم و راه عظیمی که پیش رو داریم و حوادثی که در حال رخ دادن است، همه و همه در سایه صلاحیت به سرمنزل نهایی خواهد رسید.

 

وی صلاحیت را لازمه گسترده شدن پرچم عدل مهدوی در جهان دانست و خاطرنشان کرد: به یقین تا صلاحیت در جامعه فراگیر نشود و شجره طیبه صالحین به معنای واقعی کلمه شکل نگیرد، نمی توان زمینه ساز عرصه ظهور شد و نمی توان ادعا کرد که منتظر واقعی هستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که تنها بر سر سفره صلاحیت است که بصیرت، معرفت، مقاومت و ایستادگی معنا پیدا می کند و راه از بی راهه نشان داده می شود، ابراز داشت: اگر کسی صالح نشود، نمی تواند انتظار ماندن در راه را داشته باشد و به یقین از مسیر اصلی خارج خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره حلقه های صالحین بسیج، اظهار داشت: اگر این راه را بررسی و ارزیابی کنیم، در می یابیم، صلاحیت تنها راه رسیدن به قله های سربلندی است که نباید از آن غافل شد.

 

این مقام مسؤول، یارگیری و یار ساختن را مهم ترین رسالت حلقه های صالحین بسیج دانست و ابراز داشت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که در یارگیری ها هم، توجه به رتبه بندی ها بسیار مهم است چراکه همه افراد استعداد یکسان برای تربیت و حرکت در این مسیر را ندارند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، رتبه بندی در تربیت را شیوه مستمر اولیای الهی بیان و خاطرنشان کرد: به یقین اگر توجه به کمیت و کیفیت با هم در حلقه های تربیتی و معرفتی صالحین دیده شود، نتیجه بخش خواهد بود.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که همه صلاحیت حلقه های صالحین نباید در بصیرت و سیاست خلاصه شود، اظهار داشت: بصیرت، معرفت، آگاهی بخشی خوب است اما مبنا نیست؛ اگر توانستیم جوان و نوجوان این کشور را سر سفره طاعت خداوند بنشانیم و او را از گناه کردن دور سازیم، به یقین بصیرت، دشمن شناسی و معرفت هم به دنبالش خواهد آمد.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که بسیاری از مشکلات امروز کشور از بی طاعتی در محضر خداوند متعال نشأت می گیرد، خاطرنشان کرد: بندگی در محضر خداوند متعال رمز موفقیت در کارها است که باید محور همه فعالیت های حلقه های صالحین بسیج قرار گیرد./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات