۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۲۶۷۴۹۸
رادیو بین‌المللی فرانسه:

اسرائیل در صدر متهمان جاسوسی از مذاکرات هسته‌ای است

خبرگزاری رسا ـ رادیو بین‎المللی فرانسه اعلام کرد شواهدی را درباره جاسوسی رژیم صهیونیستی از مذاکرات هسته‎ای ارائه کرد.
جاسوسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رادیو بین‎المللی فرانسه در گزارشی اعلام کرد شباهت ویروس جاسوسی از محل مذاکرات هسته ایران، با ویروسی که صهیونیست‌ها معمولا از آن استفاده می‎کنند، روایت دخالت صهیونیست ها در جاسوسی را ثابت می‌کند.

 

رادیو فرانسه افزود: هتل "بو ریواژ‍" در لوزان، که محل برگزاری مذاکرات میان قدرت‎های بزرگ و ایران بود، احتمالا هدف سرقت اطلاعاتی قرار گرفته است.

 

رادیو بین المللی فرانسه ادامه داد: سوئیس و اتریش تحقیق در خصوص سرقت اطلاعات از  سه هتل لوکس محل مذاکرات پرونده هسته‎ای ایران را آغاز کرده‎اند، اما اسرائیل دست داشتن در این ماجرا را انکار می‎کند.

 

در ماه فوریه (بهمن) آمریکا، اسرائیل را به ایفای نقش در درز اخبار مذاکرات، با هدف ارائه برداشت‎های نادرست از مواضع آمریکا متهم کرد.

 

 این گزارش افزود: موسسه امنیت انفورماتیک مشهور در روسیه، موسوم به "کاسپرسکی" و  شرکت انفورماتیک آمریکایی "سیمانتک" اعلام کردند ویروس یافته شده در هتل محل برگزاری مذاکرات، با نرم افزار جاسوسی اسرائیل موسوم به "دوکو،" که اسرائیل آن را توسعه داده است، شباهت بسیاری دارد.

 

هنوز مشخص نیست که چگونه و چه اطلاعاتی سرقت شده است. اما به گفته "ناتانائیل ویتران، "گزارشگر این رادیو، این سرقت ها احتمالا از طریق ویدئوهای حفاظتی و اطلاعات ثبت شده هتل ها و متعاقبا دسترسی به شماره اتاق های دیپلمات‌های مهم جهانی انجام گرفته است.

 

این احتمال وجود دارد که از طریق نصب میکروفن در شبکه های تلفنی مستقیما از مذاکرات جاسوسی شده باشد؛ اما به گزارش کاسپرسکی استفاده از ویروس های جاسوسی 10 میلیون دلار هزینه داشته است و از این رو آشکارا مشخص است که یک کشور پشت این حمله قرار دارد. به همین دلیل نگاه کارشناسان به سوی اسرائیلی ها معطوف شده است./982/ب101/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات