۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۶۷۶۱۱

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به فتوای مبلغ مصری در مورد نقاب

خبرگزاری رسا ـ فتوای شیخ محمد عبدالله نصر، از مبلغان مرکز اسلامی الازهر در مورد حرام‌بودن نقاب از نظر شرعی و عدم ذکر آن در قرآن با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.
 شيخ محمد عبدالله نصر از مبلغان مصري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فتوای اخیر شیخ محمد عبدالله نصر، مبلغ مصری مرکز اسلامی الازهر درباره حرام‌بودن نقاب از نظر شرعی و عدم ذکر آن در هیچ آیه‌ای از قرآن کریم، با واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

 

این مبلغ مصری برای اثبات ادعای خود به آیه 59 سوره احزاب «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا»(اى پیامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوشش‌هاى خود را بر خود فروتر گیرند این براى آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند [به احتیاط] نزدیکتر است و خدا آمرزنده مهربان است) اشاره کرد و گفت: در این آیه «أن یعرفن»(شناخته شوند) ذکر شده است و «لایعرفن»(شناخته نشوند) نیامده است.

 

شیخ محمد عبدالله نصر عنوان کرد: کسانی که مایل هستند نقاب بزنند، در خانه این کار را انجام بدهد.

 

گفتنی است محمد کمال الدین، وکیل مصری اخیرا شکوائیه‌ای به دفتر دادستانی مصر ارائه کرد که در آن، شیخ محمدعبدالله نصر را به برانگیختن فتنه و هرج و مرج در جامعه مصر و نقض قوانین مرکز اسلامی الازهر متهم کرده است./980/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات