۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۲۶۷۶۴۰
مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی:

اوقات فراغت فرصت مناسبی برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان این که هر چه فاصله مردم با مسجد بیشتر شود، آسیب ها و گرفتاری های جامعه نیز بیشتر می‌شود، گفت: اوقات فراغت فرصت بسیار مناسبی برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.
حجت الاسلام  ذوالفقاري، مسئول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی پیش از ظهر امروز سه شنبه (26خرداد) در مراسم افتتاحیه کلاس های اوقات فراغت تابستان 94 که در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک برگزار شد، گفت: وجود برنامه های فرهنگی و هنری جذاب در مساجد عاملی مناسب برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.

 

مدیریت اوقات فراغت از جمله مهم‌ترین اقدامات کانون های مساجد است

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی بیان داشت: مدیریت اوقات فراغت از جمله مهم ترین اقدامات کانون های مساجد است که با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در فصل بیکاری جوانان و نوجوانان انجام می شود.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: باید پیش از آنکه دشمن برای نسل جوان ما برنامه‌ریزی کند، ما با تدبیر خود و با توجه به امکانات و توانایی‌های نسل جوان خود آنها را در جهت اهداف اسلامی ایرانی هدایت کنیم که در این راستا کانون های مساجد همزمان با فرارسیدن اوقات فراغت، برنامه‌های متنوعی با موضوع قرآنی، فرهنگی، هنری، آموزشی، اعتقادی، ادبی، ورزشی، علمی و اردویی برای نوجوانان و جوانان و دیگر علاقه‌مندان تدارک دیده شده است.

 

اوقات فراغت فرصت بسیار مناسب برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است

وی با بیان این که هر چه فاصله مردم با مسجد بیشتر شود، آسیب ها و گرفتاری های جامعه نیز بیشتر می شود، ادامه داد: اوقات فراغت فرصت بسیار مناسب برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است و بایستی با همفکری و همدلی و برنامه ریزی صحیح زمینه آموزش‌های دینی در مساجد را فراهم کنیم.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی خاطرنشان کرد: بنا به درخواست، نیاز و امکانات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کلاس‌های مختلف قرآنی، احکام، ورزشی، هنری، آموزشی و فرهنگی برگزار می‌شود.

 

باید از منابع و امکانات موجود مساجد در راستای برنامه های اوقات فراغت بهره گرفت

حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه یک برنامه موفق باید جوابگوی انتظارات خانواده، نوجوانان و جوانان و به صورت کلی مجموعه مسجد باشد، تأکید کرد: باید از منابع و امکانات موجود مساجد در راستای برنامه های اوقات فراغت بهره گرفت.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان این که کلاس‌های اوقات فراغت برای رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود، افزود: با توجه به اینکه آغاز کلاس‌های اوقات فراغت کانون با ایام ماه مبارک رمضان همزمان‌ شده است کلاس‌های آموزش، حفظ و روخوانی قران در محوریت کلاس‌ها قرار دادند.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در اراک 134، فراهان 90، ساوه 55، خمین 45، خنداب 30، کمیجان 27، زرندیه 20، دلیجان 18، تفرش 17، محلات 17و آشتیان 10کانون با عقد و امضای تفاهم نامه مجری برگزاری طرح اوقات فراغت شدند.

 

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی می‌توانند به مساجد برگزار کننده کلاس های اوقات فراغت محله خود جهت ثبت نام مراجعه کنند.

 

طرح بازرسی، پالایش و رتبه بندی کانون های فرهنگی مساجد از اولویت های مهم سال 94 است

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، عنوان کرد: زمان آغاز کلاس های اوقات فراغت از اول تیرماه تا بیستم شهریور ماه سال جاری در تفاهم نامه قید شده و مساجد مجری طرح موظف هستند، در این فاصله زمانی نسبت به برگزاری کلاس های مورد نظر اقدام کنند. 

 

حجت الاسلام ذوالفقاری در ادامه بیان داشت: طرح بازرسی، پالایش و رتبه بندی کانون های فرهنگی هنری مساجد از اولویت های مهم سال 94 است که پس از بازدید کارشناسان دبیرخانه از کانون ها، سرانه و سایر حمایت ها براساس رتبه به این مراکز اختصاص می یابد. /842/پ202/ح

ارسال نظرات