۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۲۶۷۷۴۹

برگزاری طرح میثاق طلبگی برای متقاضیان ورود به حوزه

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم گفت: طرح میثاق طلبگی این حوزه با حضور بیش از 1200 متقاضی ورود به حوزه، در حال برگزاری است.
معاون تبليغ و تهذيب حوزه علميه
 به گزارش خبرگزاری رسا  به نقل از اداره اطلاع رسانی معاونت تهذیب حوزه های علمیه،حجت الاسلام امیر حسین معصومی، با  اعلام این مطلب اظهارداشت: یکی از برنامه‌هایی که در چند سال اخیر برای متقاضیان ورود به حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار می‌شود، طرح میثاق طلبگی است که در راستای آشنایی این افراد با حوزه و طلبگی و محک زدن خود جهت ورود به این فضا می باشد.
 
وی، آشنایی متقاضیان ورود به حوزه با برنامه‌ها ، بایدها و نبایدهای آن را از جمله اهداف برگزاری دوره توجیهی تربیتی طلاب جدیدالورود به حوزه برشمرد و گفت: طلاب پس از برگزاری این دوره با بصیرت و آگاهی و دارای شناختی نسبتا کافی وارد حوزه می‌شوند تا دیگر هیچ نقطه مجهولی برای آنان باقی نماند.
 
مدیر اداره فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم، با اشاره به برنامه های امسال اظهار داشت: دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه استان قم، امسال از ابتدای هفته جاری  با حضور متقاضیان ورود به حوزه که در آزمون کتبی موفق به کسب امتیازهای لازم شده اند، آغاز شده است.
 
وی با بیان این مطلب که این دوره ها در شهرستان تفرش برگزار می گردد، تصریح کرد:  دوره میثاق طلبگی شامل  8 دوره یک هفته ای است که در کل بیش از 1200 متقاضی ورود به حوزه طبق برنامه زمان بندی شده ،در آن حضور خواهند یافت.
 
حجت الاسلام معصومی، با بیان اینکه  این دوره تا آخر مردادماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان ساخت:  آشنایی با ذی طلبگی، درس اخلاق با حضور بزرگان حوزه، جلسات پرسش و پاسخ و آشنایی با فضای حوزه و آشنایی با قرائت قرآن از جمله موضوعات دوره میثاق طلبگی است که با حضور مستمر اساتید تهذیبی و اخلاقی برگزار و متقاضیان ارزیابی می شوند./836/د101/س
ارسال نظرات