۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۲۶۷۷۹۴
گزارشی از مراسم تشییع 270 شهید تازه تفحص شده؛

ماهیان اروند به ساحل رسیدند/ رضایی: برخی به غلط آب خوردن را هم به تحریم ربط می‌دهند

خبرگزاری رسا ـ 270 شهید تازه تفحص شده بر روی دستان مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی تشییع شدند.
تشييع شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر 270 شهید تازه تفحص شده، از سوی جمعیت میلیونی استان تهران و با حضور بسیاری از مقامات بلند‌پایه لشگری و کشوری، عصر سه‌شنبه 26 خرداد‌ماه از میدان بهارستان به‌سوی معراج‌الشهدای تهران برگزار شد.



در ابتدای این مراسم، سردار محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به عنوان سخنران این مراسم حضور داشت، گفت: دنیا باید بداند که ایران لنگر‌گاه منطقه است و اگر ایران نبود، هیچ نقطه‌ای از خاور‌میانه امنیت نداشت، زیرا تنها عامل ثبات در منطقه وجود جمهوری اسلامی ایران است.



وی با اشاره به تحرکات داعش در منطقه، افزود: باید با پافشاری بر آرمان‌هایمان سیلی محکمی به‌صورت استکبار بزنیم، زیرا در شرایط حساس کنونی منطقه که عربستان دست به جنایت در یمن می‌زند و داعش نیز در منطقه وجود دارد و در بخش بین‌المللی نیز دولت‌مردان ما در حال مذاکره هستند، باید بر آرمان‌ها و اهداف انقلاب خود همچنان استوار بمانیم.



دنیا از نجابت ملت ایران سوء استفاده نکند

رضایی با بیان این مطلب که دشمنان یک‌بار طعم شکست را در جنگ تحمیلی چشیده‌اند، تاکید کرد: اگر روزی دشمن در‌صدد سوء استفاده از نجابت ملت ایران بر‌آید و خون مردم به جوشش در‌بیاید، افسوسی تاریخی برای دشمن رقم خواهد خورد.



دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن انتقاد از برخی از مواضع بیان شده در خصوص بحث تحریم‌ها، خاطر‌نشان کرد: این‌که برخی در داخل بگویند که ما آب خوردن‌مان هم تحریم است، موضع غلطی است، باید تمام جهانیان از طریق خبرنگاران خارجی حاضر در مراسم امروز بدانند که ملت ایران از راه خود قدمی عقب‌نشینی نمی‌کند.



فرمانده سابق سپاه پاسداران، ادامه داد: حضور گسترده مردم در مراسم تشییع امروز یک پیام بزرگ را به دشمنان نظام در منطقه داد که ملت ایران هر لحظه در راه آرمان‌های خود آماده قیام است.



وی در پایان با بیان این مطلب که تا این کشور ولایت فقیه دارد، هیچ‌گاه تسلیم نمی‌شود، تاکید کرد: ملت ما و نیرو‌های حزب الهی ما همیشه خواهان صلح و از بین رفتن تروریسم هستند، ضمن این‌که باید بگویم، هر قدرتی که به فکر حمله به کشور ما باشد، قطعا تسلیم خواهد شد.



مداحی حاج محمود کریمی برای ماهیان دست بسته

در ادامه این مراسم، مداح و ذاکر اهل بیت، حاج محمود کریمی با ذکر مصیبت در مدح و ثنای شهدای تازه تفحص شده مداحی کرد.



موج میلیونی مردم، تمام مسیر تشییع را فرا گرفت

این مراسم که قرار بود از ساعت 4 بعد از ظهر و از میدان بهارستان به سمت معراج الشهدا برگزار شود، به‌دلیل استقبال بی‌نظیر امت شهید‌پرور که از ساعت‌ها قبل در اطراف میدان بهارستان مستقر شده بودند با تاخیری بیش از یک‌ساعت آغاز شد.



از نکات قابل توجه مراسم امروز حضور اقشار مختلف ملت شهید‌پرور در آیین تشییع غواصان شهید بود، امروز از هر طیف و جریانی در مراسم تشییع حضور داشتند، زنان و مردان، پیران و جوانان و حضور فوق‌العاده گسترده کودکان و نوجوانان در مراسم امروز یکی از با‌شکوه‌ترین مراسمات تشییع پیکر شهدا بعد از جنگ تحمیلی را رقم زد.



دست‌نوشته‌های مردم در مراسم امروز، خبر از تسلیم‌ناپذیری امت می‌داد

همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، ارگان‌های دولتی، بسیج مساجد، بخش‌های مردم نهاد، مراکز نظامی، مراکز آموزشی و تمامی دستگاه‌های مستقر در تهران با تهیه پلاکارد‌هایی، به ستایش شهیدان علمیات کربلای 4 و سایر عملیات‌های جنگ تحمیلی پرداخته بودند، اما نکته قابل تامل مراسم امروز این بود که بخش عمده‌ای از مردم با حمل دست‌نوشته‌ها و پلاکارد‌هایی با مضمون ایستادگی در راه احقاق حق و سازش‌ناپذیری ملت ایران پیامی بزرگ را ابتدا به تیم مذاکره کننده و سپس به طرف‌های مذاکره دادند که؛ ملت ایران حتی حاضر نیست بر سر کوچک‌ترین حق خود با هیچ قدرتی در هیچ جای جهان سازش و معامله کند، ضمن این‌که در جای جای مراسم تشییع شعار «ما با دستان بسته مقاومت کردیم، شما با دستان باز چه کردید»، به چشم می‌خورد.



امروز تمام تهران، ایران بود

بنا‌بر مشاهدات خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری رسا، امروز بسیاری از مردم اطراف تهران و حتی شهروندان سایر استان‌های کشور با حمل پلاکارد‌ و نثار گل به کاروان تشییع شهدا در مراسم حضور داشتند که می‌توان این حضور بی‌نظیر را به عنوان اتفاقی منحصر به‌فرد در تاریخ بعد از جنگ تحمیلی دانست.



اوج مراسم امروز تشییع ماهی‌های دست بسته بر روی دستان پر عظمت مردم بود، در برخی از مسیر‌های تشییع، برخی از تابوت‌های منقش به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بر روی دستان مردم تشییع شد که جلوه‌ای معنوی و نورانی به مراسم امروز می‌داد.



ترافیک انسانی به‌وجود آمده در مراسم امروز یکی دیگر از حواشی قابل توجه مراسم امروز بود، بنا‌بر مشاهدات عکاسان خبرگزاری رسا که هر کدام در فواصل چند کیلومتری از مراسم تشییع حضور داشتند، اکثرا خیابان‌های عمدتا دور از مراسم تشییع نیز مملو از جمعیت بود، ضمن این‌که ترافیک انسانی حتی به خطوط مترو تهران نیز در اطراف میدان بهارستان رسید.



حضور بی‌نظیر چهره‎‌‌های سرشناس در مراسم تشییع پیکر شهدا

در مراسم امروز از هر طیف و جریان سیاسی، فرهنگی، هنری، علمی، ورزشی و حتی غیر ایرانیان عمدتا مسلمان ساکن شهر تهران، به چشم می‌خوردند که در برخی از مسیر‌های تشییع پیکر شهدا و همراه با مردم در بدرقه ابر مردان تاریخ معاصر ایران حضوری چشم‌گیر داشتند.



طنین شعار امت شجاع ایران، در تمام تهران پیپچید

اکثر شعار‌هایی که امروز در مسیر تشییع شهدا سر داده می‌شد، با قضیه مذاکرات هسته‌ای و تهدیدات اخیر کنگره آمریکا مرتبط بود، مضمون غالب تمام شعار‌ها بر دو اصل عدم سازش با دشمن و احقاق کامل حقوق هسته‌ای مردم ایران در مسیر مذاکرات بود، شعر‌هایی که گاهی نیز فضای مراسم تشییع را به به یک بلندگوی بزرگ برای رساندن صدای غیرت ملت ایران به جهان تبدیل می‌کرد.



ادامه یافتن مراسم حتی پس از نماز مغرب و عشا در اطراف خیابان‌های منتهی به معراج‌الشهدا از دیگر نکات قابل تامل مراسم امروز بود، حضور کم سابقه جمعیت میلیونی در مسیر‌های از پیش تعیین شده مراسم تشییع از ساعت‌ها قبل مراسم و تا بعد از نماز عشا، یکی از بی‌نظیر‌ترین جلوه‌های تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا را رقم زد.



در پایان این مراسم پیکر پاک شهدا با بدرقه با شکوه مردم و سه ساعت پس از زمان پیش‌بینی شده وارد معراج‌الشهدای خیابان بهشت شد.



گفتنی است بعد از اعلام کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح مبنی بر زنده به‌گور شدن برخی از خط‌شکنان و غواصان در عملیات کربلای4، برخی از رسانه‌های معاند با سم‌پاشی‌های بی حاصل سعی در ایجاد شبهه در اصل به شهادت رسیدن و کل عملیات کربلای 4کرده بودند که امروز با هوشیاری مثال زدنی و تاریخی ملت ایران، این نقشه شوم دشمن نیز به لطف وجود مقام معظم رهبری و برکت شهدای جنگ تحمیلی، خنثی شد./856/پ201/ب4

ارسال نظرات