۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۲۶۷۸۳۶
جلیلی:

تمام کسانی که سلاح تحریم را به دست گرفته‌اند، دیروز حامی صدام بودند

خبرگزاری رسا ـ جلیلی گفت: تمام کسانی که امروز سلاح تحریم را در دست گرفته اند، دیروز از صدام حمایت می کردند و سلاح در اختیار رژیم بعث عراق قرار می دادند، اما دیدند که نه تنها این حرکت متوقف نشد بلکه ایران اسلامی پیشرفت هم کرد.
جليلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته در همایش مدافعان حریم امام خمینی (ره) که در مسجد شعان تبریز برگزار شد، با اشاره به این‌که مردم تبریز از پیشگامان نهضت انقلاب اسلامی بودند، گفت: در حرکت 29 بهمن و در حوادث بعد از انقلاب مانند 8 دی مردم تبریز از پیشگامان بوده اند.


وی با اشاره به رهنمود های امام خمینی(ره) که فرمودند؛ من شهادت می دهم مردم ایران از مردم زمان پیامبر و حضرت امیر مومنان(ع) بهتر هستند، خاطرنشان کرد: این سخن امام ابعاد مختلفی دارد، شاید یکی از ابعاد این باشد که مردم ایران توجه خاص و ویژه ای به آن گنج های عظیمی که برخوردارند، داشته باشند.


جلیلی ادامه داد: این توجه را طی 36 سال بعد از انقلاب اسلامی به خوبی شاهد بوده‌ایم، مردم در این مدت نشان دادند که این گفته امام، حقیقی و مطابق با واقع بوده است. مردم ما بسیاری از باورها و اعتقادات گذشتگان خود را تجربه کرده اند، مردم بسیاری از سؤالات خود را در عمل پاسخ خود را گرفتند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ملت ایران به دنبال حیات طیبه است، این چیزی است که دوست و دشمن بدان اعتراف دارند، امروز مقامات رسمی آمریکا می گویند که امروز حل بسیاری از مسائل بدون حصور و نقش ایران ممکن نمی شود، آنها اعتراف دارند که ما کاری نبوده که بتوانیم علیه ایران انجام دهیم و نکرده ایم.


وی ادامه داد: چرا این قدرت ایجاد شده است، در این کشور چه چیزی به وجود آمد، چه چیز این قدرت و اقتدار را برای کشور ما ایجاد کرد، چه چیزی عامل احساس عجز دشمن در مقابل ملت ایران شده اند؟ دشمن می داند که یک قدرت جدید در حال شکل گیری است، قدرتی که جنس آن متفاوت است، همانطور که ساحران فرعون در مقابل معجزه حضرت موسی گفتند که این از جنسی دیگر است.


نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امینت ملی اظهار داشت: تمام کسانی که امروز سلاح تحریم را در دست گرفته اند، دیروز از صدام حمایت می کردند و سلاح در اختیار رژیم بعث عراق قرار می دادند، اما دیدند که نه تنها این حرکن متوقف نشد بلکه ایران اسلامی پیشرفت کرد.


وی با اشاره به این‌که ملت ایران در مسیری قرار گرفته که حتی در شرایط سخت توانست پیروزمندانه پیش رود و این را اسلام ناب محمدی ایجاد کرد، اظهار داشت: این قدرت را امامی که پرچم دعوت به خدا و رسول خدا را برافراشت و مردم آن را اجابت کرد؛ به وجود آورد، اینجاست که ملت ما چیز هایی را که باور داشت تجربه کرد.


جلیلی ادامه داد: دشمن امروز می داند که عامل تمام پیشرفت ها و پیروزی های ما پیروی از مکتب امام است، از این رو قصد دارد در مقابل آن بایستد و آن را تحریف کند، این همان چیزی است که امام خمینی(ره) سال ها پیش از اسلام آمریکایی و اسلام ناب سخن کرد.

دشمن با اسلام بدلی به مقابله با اسلام ناب محمدی آمده است


وی با اشاره به این‌که دشمن می خواهد با اسلام بدلی جلوی نور افشانی اسلام ناب محمدی را بگیرد، گفت: رهبر انقلاب هفت شاخص اسلام ناب را بیان داشتند، یکی از این شاخص ها ایمان به وعده الهی است، از مبانی امام خمینی(ره) این بود که اگر ملتی به قدرت لایزال الهی متصل شود کسی نمی تو اند آن را شکست دهد.


جلیلی ادامه داد: یکی از هنرهای امام این بود که هیمنه، افسانه و اسطوره قدرت کدخدا را شکست، امام گفت که ما باید به خدا اتکا کنیم نه کسانی که خود را کدخدای دنیا می دانند. برخی ها می گویند چرا می گوئید که مبارزه، راه دیگری وجود دار که مصالحه است، چرا می گوئید که حق راه دیگری است که سهم خودتان را بگیرید، امروز می گویند بیائید مذاکره کنید تا ما سهم شما را تعیین کنیم.


وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای دوره قبل، ادامه داد: در مذاکرات قبل از این‌که آنها پیشنهاد دهند ما پیشنهاد دادیم، گفتیم ایران به عنوان یک قدرت، سه محور مطرح می کند که چرا کشورهایی که سلاح هسته ای دارند از جمله رژیم صهیونیستی خلع سلاح نمی شود.


وی با بیان این‌که قدرت و اقتدار یک ملت است که دشمن را بر سر میز مذاکره می آورد، گفت: نکته دوم در نگاه امام خمینی(ره) اتکا به مردم بود، امام مردم را حقیقتا باور داشت، در همین موضوع هسته ای چرا آنها احساس عجز کردند، شهدای هسته ای بودند که این امر را به انجام رسانیدند، امام خود باوری را برای مردم به ارمغان آورد.

خطر تحریف امام خمینی ریشه در سال 2001 دارد


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نکته سوم در اندیشه امام خمینی(ره) را مبارزه با نظام سلطه و شکست هیمنه پوشالی استکبار دانست و افزود: خطر تحریف امام خمینی(ره) ریشه در سال 2001 دارد؛ غرب در مقاله ای راهبردی مطرح کرد که اگر بخواهیم در مقابل اسلام ناب مقابله کنیم، باید جهان اسلام را در مقابل دو اسلام متحجر و لیبرال قرار دهیم.


دکتر جلیلی بیان داشت: اسلام لیبرال این است که انصراف از مبارزه شکل گیرد، آن ها می دانند که عنصر اصلی مکتب امام(ره) مبارزه است و اگر انصراف از مبارزه حاصل نشد آن را منحرف کنند، آنچه در منطقه شکل گرفت؛ تبدیل مبارزه ملت ها با استکبار به مبارزه درونی در جهان اسلام بود.


وی با بیان این‌که عده ای به صراحت بیان می کنند که استقلال امری موهوم است و دوران استقلال ملت ها تمام شده است، گفت: یکی از انحراف ها تحریف مفاهیمی چون استقلال است، فکت شیت آمریکایی ها بیان می کند که خریدهای ایران باید از کانال هایی که آنها تعیین می کند، بگذرد، عدم اعتماد به آمریکا توهم نیست و عین واقعیت است.


نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امینت ملی اظهار داشت: امروز دشمن به صراحت می گوید که چون فردو زیرکوه است و نمی توان آن را بمباران و تخریب کرد، باید از کار باز ایستد، آیا ملت ها می توانند به چنین رفتار هایی اعتماد کنند. دشمن گمان دارد که با جلوگیری از غنی سازی می تواند جلوی حرکت ملت را بگیرد، غافل از این‌که این مذاکرات فرهنگ سیاسی کشور را غنی سازی کرده است./854/پ202/ب4

ارسال نظرات