۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۶۷۸۴۸

هشدار روحانی لبنانی نسبت به توطئه علیه مسیحیان این کشور

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان لبنانی اجرای طرح عثمانی و تجمیع ولایات سابق آن ‌را برنامه اصلی رژیم صهیونیستی است.
حجت الاسلام صادق نابلسي، امام جماعت مسجد الزهرا (س) صيدا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صادق نابلسی از روحانیان لبنانی در گفت وگویی تلویزیونی به طرح وسیعی که دشمنان در پی اجرای آن در منطقه هستند اشاره کرد و به تشریح شرایط کنونی منطقه پرداخت.

 

وی در تبیین مقاصد شوم دشمن گفت: آنها در پی اجرای طرح عثمانی در منطقه هستند و قصد دارند ولایت‌ها سابق عثمانی را در منطقه دوباره گردهم آورند.


این روحانی لبنانی به جنایات واقع شده در حق درزی‌های سوریه اشاره و تصریح کرد: اسرائیل از انجام اینگونه جنایات منافع زیادی به دست می‌آورد و در برنامه راهبردی رژیم غاصب صهیونیستی تشکیل یک دولت درزی تابع این رژیم نیز گنجانده شده است.


وی در ادامه بر ضرورت حمایت از درزی‌ها و به طور کلی مردم مظلوم سوریه تاکید کرد و گفت: نبرد موجود در منطقه نبردی است که مربوط به قومیت عرب
است و اینکه بگوییم نبرد موجود در سوریه به لبنان ارتباطی ندارد سخن بی اساس ناشی از کوتاه فکری است.


حجت الاسلام نابلسی با استناد به کلام امام موسی صدر و پیش بینی‌های او تصریح کرد: اسرائیل در پی تقسیم منطقه بر اساس اهداف از پیش برنامه ریزی شده خود است و امام موسی صدر نیز به این نکته اشاره کرده بود و گفته بود که روزی اسرائیل با حمایت از اقلیت‌های موجود در منطقه تلاش خود را برای تقسیم آن بر اساس منافع خود دو چندان می‌کند.


وی حمایت مردم از اقدامات ارزشمند رزمندگان مقاومت را خواستار شد و بیان کرد: کاری که امروز حزب الله انجام می‌دهد برای این است که مسیحیان ساکن در لبنان به روزگار درزی‌های سوریه دچار نشوند. اهل سنت از تروریست‌ها ضربات بسیار سنگینی متحمل شده‌اند و دیگر مساله حفظ کشور و تمامیت ارضی بر پیروان همه مذاهب و ادیان واجب است./1321/ب902/د

ارسال نظرات