۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۶۷۸۷۶

واکنش حماس به موضع عباس درباره انحلال دولت توافق مل

برگزاری رسا ـ سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در واکنش به اظهارات رییس تشکیلات خودگردان فلسطین که احتمال انحلال دولت توافق ملی را ظرف ۲۴ ساعت آینده داده بود، اعلام کرد هر اقدامی بدون موافقت این جنبش رد شده است.
سامي ابو زهري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سامی ابوزهری سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد که این جنبش هرگونه اصلاحات وزارتی در دولت توافق ملی فلسطین بدون هماهنگی و موافقت این جنبش (حماس) را رد خواهد کرد.

 

ابوزهری گفت: حماس هر تغییر یا اصلاحات وزارتی به صورت یکجانبه و به دور از توافقات قبلی در دولت توافق ملی را نخواهد پذیرفت.

 

روز گذشته محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست شورای انقلابی جنبش فتح در رام‌الله اعلام کرد که دولت «رامی الحمدالله» در طی 24 ساعت آینده استعفا خواهد داد.

 

دولت توافق ملی برآیند آشتی فتح و حماس در اردیبهشت ماه 1393 است اما همواره کم‌کاری این دولت در قبال غزه مورد انتقاد حماس بوده است.

 

از سوی دیگر امین مقبول دبیرکل شورای انقلابی جنبش فتح امروز اعلام کرد دولت توافق ملی با توجه به مشکلات داخلی استعفای خود را تقدیم کرده است.

 

وی افزود: مشورت‌ها برای تشکیل حکومت جدید شامل همه گروه‌ها از جمله حماس خواهد شد.

 

وی افزود: ساعاتی پس از استعفای دولت توافق ملی محمود عباس، رامی الحمدالله نخست‌وزیر این دولت را به تشکیل یک حکومت جدید مکلف می کند و حکومت جدید با مشارکت تمامی گروه‌های فلسطینی از جمله حماس خواهد بود.

 

مقبول تصریح کرد: مشورت‌ها با تمامی گروه‌های فلسطینی آغاز خواهد شد و دامنه زمانی این مشورت‌ها نهایتا 5 هفته خواهد بود./994/ب102/د

ارسال نظرات