۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۶۷۸۸۹

رییس جمهور ونزوئلا اقدامات تروریستی در سوریه را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور ونزوئلا ضمن اعلام حمایت رسمی خود از دولت و ملت سوریه خواستار پایان مداخلات و اقدامات گروه‌های تروریستی علیه این کشور شد.
نيکولاس مادورو رئيس جمهور ونزوئلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نیکلاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا روز گذشته طی سخنرانی در سالن «آیاکوچو» واقع در کاخ ریاست جمهوری این کشور ضمن حمایت از دولت و مردم سوریه در برابر جنایت‌ها و اقدامات گروه‌های تروریستی در این کشور اعلام کرد: مداخلات موجود علیه مردم همه جهان باید متوقف شود، هم اکنون زمان متوقف کردن این مداخلات هم در سوریه و هم در لیبی است.

 

مادورو در ادامه گفت: اتفاقاتی که امروز در سوریه در حال رخ دادن است همه نتیجه گردنکشی قدرت‌های جهان بوده که تنها نابودی بشار اسد رییس جمهور این کشور، فرهنگ و ملت آن را دنبال می‌کنند.

 

وی در این باره تأکید کرد: حوادث امروز سوریه بسیار شبیه به اتفاقاتی است که هم اکنون در لیبی در حال وقوع است که همگی نیز باهدف محقق شدن اهداف امپریالیستی غرب انجام می‌شود.

 

رییس جمهور ونزوئلا درحالی که از اعضای ناتو و قدرت‌های غربی می‌خواست که این اقدامات را به پایان رسانده و آن‌ها را به گونه‌ای مثبت اصلاح کنند گفت: من از دولت به حق سوریه دفاع کرده و آرزو می‌کنم که روزهای آرامش آن هرچه زودتر به این کشور بازگردد.

 

مادورو نسبت به ادامه یافتن این اقدامات تروریستی به کشورهای اروپایی هشدار داد و گفت: اگر دولت سوریه شکست بخورد فعالیت این گروه‌ها متوقف نشده و پس از آن به سراغ اروپا می‌روند ولی این قدرت‌ها خطر و تهدید آن‌ها را نمی‌بینند، تهدیدی که نشان دهنده ظهور نوع جدیدی از فاشیسم در جهان است که در صورت ادامه فعالیت‌هایش هیچ قدرتی توان مقابله با آن را ندارد.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: اروپا باید به قربانیان و بی‌گناهانی که از ابتدای این بحران جان خود را در سوریه از دست داده‌اند توجه کند، مسأله‌ای که روز به روز در حال گسترش است.

 

با توجه به گزارشات موجود از آغاز این جنگ در سال 2011 در سوریه تا کنون 230 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند که از بین آن‌ها 108 هزار و 86 نفر غیر نظامی بوده‌اند (11 هزار و 493 کودک و هفت هزار و 371 زن).

 

این درحالی است که در این مدت زمان 13 میلیون سوری به دلیل وقوع جنگ در کشورشان محل سکونت خود را رها کرده و برای زندگی به سایر کشورهای همسایه و یا اروپایی پناه آورده‌اند ولی همچنان به دلایل گوناگون از ایمنی کامل برخوردار نیستند./994/ب102/د

ارسال نظرات