۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۶۷۹۳۷
مسؤول فرهنگی جنبش امل خواستار شد؛

علما به تشریح برخورد منطقی با مقوله اختلاف بین مذاهب بپردازند

خبرگزاری رسا ـ مسوول فرهنگی جنبش امل لبنان از علمای اسلام خواست خلال برنامه‌های دینی و فرهنگی برخورد منطقی با مقوله اختلاف بین ادیان و مذاهب را برای عامه مردم تبیین کنند.
حجت الاسلام حسن عبدالله، مسؤول فرهنگي جنبش امل لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن عبدالله، مسؤول فرهنگی جنبش امل لبنان در دیدار برخی فرماندهان نظامی در شهر صور، ماه رمضان را ماه رحمت الهی توصیف کرد و از خداوند تعالی خواست تا در این ماه آتش فتنه از بلاد مسلمانان دور شود.


وی گفت: رسانه ها باید در ماه رحمت تلاش کنند برنامه‌هایی در راستای حل اختلافات و جلوگیری از اشاعه مباحث تعصب محور اجرا کنند تا از فضای متشنج موجود در منطقه بکاهند.


این روحانی لبنانی با اشاره به تلاش بی وقفه رژیم صهیونیستی برای اختلاف افکنی بین پیروان مذاهب گوناگون و ایجاد نزاع‌های قومی و قبیله‌ای تصریح کرد: همه اقدامات اسرائیل برای برافروختن جنگ شیعه و سنی است و هدف شوم صهیونیست خلال این درگیری تنها تفکیک و چند دستگی جهان عرب و جهان اسلام بر اساس منافع استعمارگران جهانی است.

 

شیخ حسن عبدالله به نقش علما در کاهش میزان ناسامانی اوضاع در منطقه اشاره و تصریح کرد: علمای اسلام در ممالک اسلامی به ویژه در لبنان و سوریه نقش بارزی در کاهش تنش‌های فرقه‌ای دارند و با توجه به تعدد مذاهب اسلامی و فقهی، اختلاف یک امر طبیعی است که علما شیوه برخورد منطقی با مقوله اختلاف بین ادیان و مذاهب را باید برای مردم تشریح کنند.


وی در پایان از تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی خواست تا نسبت به نقشه‌های شوم رژیم صهیونیستی که سعی دارد با پرچم اسلام گروه‌های تکفیری را به جان مسلمانان بیندازد، هوشیار باشند و فریب اختلاف افکنی‌های این رژیم غاصب را نخورند./1321/ب903/د

ارسال نظرات