۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۶۷۹۳۸
همسر دبیرکل الوفاق:

شیخ علی سلمان بر ادامه انقلاب مردمی تأکید دارد

خبرگزاری رسا ـ همسر دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین محاکمه این عالم بحرینی را غیر قانونی توصیف کرد و گفت: شیخ علی سلمان از انقلابیان می‎خواهد به اعتراضات خود ادامه دهند.
حجت الاسلام شيخ علي سلمان، دبيرکل جمعيت الوفاق اسلامي بحرين

 

به گزارش مرکز رصد خبرگزاری رسا، علیاء رضی، همسر حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، در گفت‎وگو با شبکه خبری المیادین لبنان، ابعاد و پیامدهای بازداشت این عالم بحرینی را مورد بررسی قرار داد و گفت: باتوجه به شرایط و اقدامات حکومت آل‎خلیفه صدور چنین حکمی علیه شیخ علی سلمان به دور از ذهن نبود.


وی با تاکید بر ادامه انقلاب به صورت مسالمت آمیز افزود: ما به انقلاب بحرین ایمان داریم، بنابراین با قلبی آرام و صبور نتیجه محاکمه شیخ علی سلمان را دریافت کردیم.


همسر شیخ علی سلمان خواسته و آرمان‎های مردم بحرین را بدیهی دانست و تصریح کرد: حکم شیخ علی سلمان به طور قطع باطل و بی اساس است زیرا این حکم بر اساس یک سری اتهام غیر قابل اثبات صارده شد.


وی شیخ علی سلمان را زندان سیاسی و آزادی بیان خواند و تاکید کرد که شیخ سلمان همیشه از حقوق آزادی بیان خود در راستای مسؤولیتی که مردم بحرین بر گردن وی قرار داده‎اند، استفاده می‎کرد.


علیاء رضی با اشاره به پیام و بیانیه‎های سازمان‎های حقوق بشر و مجامع بین المللی گفت: محاکمه غیرقانونی شیخ علی سلمان نشان دهنده بی عدالتی و عدم پایبندی حکومت آل‎خلیفه به معاهدات بین المللی است.


وی ادامه داد: اگر حکومت آل‎خلیفه مقداری بسیار ناچیزی به حقوق بشر و معاهدات بین المللی متعهد بود هیچگاه شیخ علی سلمان را پشت میله‎های زندان نمی‎دید.


همسر شیخ علی سلمان از مجامع بین المللی خواست با فشار به حکومت بحرین زمینه آزاد سازی دبیرکل جمعیت الوفاق و همه زندانیان سیاسی را فراهم کند.


وی تاکید کرد که انقلابیان بنا به خواسته شیخ علی سلمان باید به تظاهرات خود ادامه دهند.


این بانوی انقلابی، فعالیت‎ و مسیر شیخ علی سلمان را شناخته شده دانست و تصریح کرد که اتهام تحریک مردم برای اسقاط حکومت آل‎خلیفه غیر قابل اساس و ناصحیح است زیرا همان طور که همه مردم در کشورهای منطقه می‎‎دانند دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی پا را فراتر از قانون نگذاشته است و هرکس خبر محاکمه شیخ سلمان را با این اتهام‎ها می‎‎شنود، آن را تکذیب می‎کند.


گفتنی است حجت الاسلام شیخ علی سلمان روز گذشته به اتهام تحریک مردم بحرین علیه حکومت آل‎خلیفه به 4 سال حبس محکوم شد./994/ب912/د

ارسال نظرات