۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۶۸۰۷۱
حجت الاسلام بهجت پور تأکید کرد؛

مدیریت اراده ظرفیت سرنوشت‌ساز ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، خویشتن داری و مدیریت اراده را از فلسفه‌های روزه ماه رمضان برشمرد و گفت: ماه مبارک رمضان، برنامه جامع و کاملی برای خودسازی جمعی و فردی است و به انسان قدرت مدیریت اراده و خویشتن داری در مقابل انحراف را می‌دهد.
حجت الاسلام بهجت پور

حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت پور، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ماه مبارک رمضان را فرصتی برای رشد و کمال خواند و اظهار داشت: مسأله روزه، برنامه مشترکی از سوی خداوند برای همه مؤمنان در طول تاریخ بوده است چنان که در آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِن قَبْلِکُمْ» به این برنامه اشاره فرموده است.

 

حجت‌الاسلام بهجت پور، وجوب روزه را از الطاف الهی دانست و اظهار داشت: روزه از الطاف الهی به مسلمانان و مؤمنان است چنان که خداوند در قرآن، تمام روزه داران از همه امت‌ها را مؤمن خطاب کرده است و این برنامه را برای تربیت همه امت‌ها تجویز فرموده است.

 

وی خویشتن داری و مدیریت اراده را از فلسفه‌های روزه ماه رمضان برشمرد و ابراز داشت: ماه مبارک رمضان، برنامه جامع و کاملی برای خودسازی جمعی و فردی است و به انسان قدرت مدیریت اراده و خویشتن داری در مقابل انحراف را می‌دهد.

 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، انحراف یا توقف از راه مستقیم را از خطرات دوره جوانی دانست و تصریح کرد: جوانان مراقب باشند که در طول زندگی، همیشه با عوامل انحراف یا موانع رسیدن به کمال مواجه هستند و در راه دین باید مجاهدت داشته باشند.

 

وی تنها عامل بهره‌برداری از روزه را تقوا خواند و تأکید کرد: هر چه تقوا و پرهیزکاری فرد در زندگی بیشتر باشد، گرفتار شدن به انحراف کمتر و بهره برداری از عبادت‌ها و همچنین روزه بیشتر است.

 

حجت‌الاسلام بهجت پور گفت: خویشتن داری در امور غیر مشروع بسیار مهم است که روزه این قدرت و مقاومت را در انسان به وجود می‌آورد تا در برابر انحراف بایستد و از صراط مستقیم منحرف یا توقف نداشته باشد./908/ت302/س

ارسال نظرات