۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۶۸۱۰۳
ایندیپندنت:

انتظار توقف جنگ علیه یمن در ماه رمضان بی‎فایده بود

خبرگزاری رسا ـ روزنامه انگلیسی ایندیپندنت امروز پنجشنبه در سرمقاله خود نوشت: ادامه حملات عربستان به یمن در ماه مبارک رمضان، هرگونه امید به صلح را در یمن و خاورمیانه از بین می‎برد.
يمن تنها نمي ماند

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ایندیپندنت نوشت: با آغاز ماه مبارک رمضان، بسیاری از کارشناسان می گفتند که آغاز این ماه خود دلیلی کافی برای امضای توافقنامه آتش بس در یمن است، اما این پیش بینی ها و امیدها به وقوع نپیوست.

 

این روزنامه انگلیسی می افزاید: مذاکرات ژنو در خصوص یمن نیز با شکست مواجه شد و این البته باعث تعجب نبود.

 

ایندیپندنت خاطر نشان کرده که حملات هوایی عربستان به یمن در حمایت از عبدربه منصور هادی اثر گذار نبوده بلکه فقط در کشتار مردم یمن اثر داشته است؛ به عنوان مثال اخیرا جنگنده های عربستان گروهی از مردم بی دفاع یمن را که از مناطق درگیری در عدن فرار می کردند، هدف قرار داده و 32 غیر نظامی را به قتل رساندند.

 

این روزنامه انگلیسی می نویسد: آشوب و نابسامانی در مناطق مختلف یمن حاکم شده و در این میان بنا بر اعلام سازمان ملل دست کم هزار و 412 غیر نظامی کشته و بیش از سه هزار و 423 تن دیگر زخمی شده اند.

 

این نشریه انگلیسی در ادامه با انتقاد شدید از عربستان می نویسد: عربستان هیچ چیزی از دموکراسی و آزادی نمی داند؛ وحشی گری آن به جایی رسیده که رائف بدوی وبلاگ نویس عربستانی را به دلیل اینکه دیدگاه ها و نطرات خود را در اینترنت منتشر کرده بود، شدیدا شلاق زد.

 

ایندپندنت در پایان می افزاید: عربستان لیاقت این را ندارد که در هیچ معادله ای پیروز شود و اگر هم جایی پیروز شود، فاجعه به بار می آورد و باید دانست که بی ثباتی در منطقه بر عربستان نیز تاثیر خواهد گذاشت.

 

عربستان و 9 کشور عرب دیگر به همراهی آمریکا از ششم فروردین حملات وحشیانه ای علیه ملت یمن آغاز کرده اند که در جریان این حملات تاکنون بیش از 9 هزار یمنی کشته و یا مجروح شده اند.

 

با وجود حملات گسترده عربستان و متحدانش به یمن، واقعیت امروز این کشور با آنچه ریاض و غرب می خواهند، فاصله زیادی دارد، اکنون 80 درصد سرزمین یمن در دست جنبش مردمی انصارالله است و یمنی ها 85 روز زیر بمباران هستند، اما ایستاده اند و انصارالله کشور را اداره می کند؛ اما طرف دیگر اصرار به اجرای قطعنامه ای (2216) دارد که یک طرفه و با فشار خارجی در سازمان ملل به تصویب رسیده است./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات