۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۶۸۱۲۶

فعالیت تبلیغی بیش از 150 مبلغ آذربایجان غربی در ماه مبارک رمضان

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: در ماه مبارک رمضان بیش از 150 مبلغ حوزه های علمیه استان در مناطق شهری و روستایی به تبلیغ احکام دینی می پردازند.
فعاليت تبليغي

حجت الاسلام حیدر عباسی، معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در آذربایجان غربی 90 مبلغ طرح هجرت برای امر تبلیغ در روستا ها مستقر هستند.

 

وی افزود: مبلغان طرح هجرت در ماه مبارک رمضان برنامه های متنوعی از جمله بحث های احکام و معارف اسلامی، جمع خوانی قرآن، آموزش روخوانی و روان خوانی را بعد از نماز ظهر و عصر برگزار می کنند.

 

حجت الاسلام عباسی برگزاری کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان روستا را از جمله برنامه  های مبلغان در ماه مبارک رمضان دانست و افزود: آموزش روخوانی و روان خوانی، آموزش احکام و برخی از آموزش های ساده عقاید در سطح کودکان، قبل و بعد از اقامه نماز برگزار می شود.

 

وی با اشاره به تبلیغ بیش از 120 نفر در ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه 90 مبلغ طرح هجرت، 15 مبلغه و 17 مبلغ مدارس امین به تبلیغ احکام دینی می پردازند.

 

 معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی اظهار داشت: مبلغان طرح هجرت در روستاها و مبلغان مدارس امین  در سطح شهرستان های ارومیه، خوی، میاندوآب و نقده با اجرای برنامه ها تابستانی به امر تبلیغ می پردازند.

 

حجت الاسلام عباسی اضافه کرد: بیش از 40 نفر مبلغ در حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی مشغول تحصیل هستند.

 

وی گفت: مبلغان در حال تحصیل که در طول سال در مساجد سطح شهر و در برخی ادارات به تبلیغ احکام اسلامی می پرداختند در ماه مبارک رمضان نیز به فعالیت تبلیغی خود ادامه می دهند.

 

معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: طلاب آقا و خانم در حال تحصیل حوزه علمیه ارومیه قبل از برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن کریم در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) حضور می یابند تا پاسخگوی سوالات دینی و شرعی جوانان باشند.

 

وی اضافه کرد: دوره هایی برای آمادگی مبلغان در خصوص طرز شناختن موضوعات احکام و در جهت تخصصی و بروز کردن روش بیان مسایل برگزار شده است.

 

حجت الاسلام عباسی سیاست تبلیغی ماه مبارک رمضان امسال را با توجه به شرایط منطقه و کشور بیشتر در زمینه های وحدت شیعه و سنی، تبلیغات غلط ماهواره و فضاهای مجازی و اهمیت صرفه جویی در آب و استفاده بهینه از آب دانست.

 

وی با اشاره به شرایط بحرانی دریاچه ارومیه اظهار داشت: به تمامی مبلغان به ویژه مبلغان مستقر در روستاها اعلام شده است که با توجه به قرار گرفتن در فصل کشاورزی تبلیغات خود را در مورد صرفه جویی در مصرف آب و استفاده مدرنیزه از آب و آبیاری قطره ای بیشتر کنند.

 


معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به فرمایشات حضرت فاطمه زهرا(س) در خصوص روزه داری، اظهار داشت: خداوند متعال روزه در ماه رمضان را را واجب کرده است تا اخلاص را تثبیت کند.

 

وی بزرگترین تاثیر ماه مبارک رمضان برای مسلمانان را خودباوری دانست و گفت: فردی که در ماه های قبل در طول روز چندین لیوان آب می خورد با روزه داری در ماه مبارک رمضان به این خودباوری می رسد که می تواند چند ماه دیگر نیز به روزه داری ادامه دهد./1301/ت302/ب4

ارسال نظرات