۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۶۸۲۲۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

لحظات معنوی ماه رمضان فرصتی برای انس با مفاهیم حیات بخش قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران، ماه مبارک رمضان را بهار قرآن دانست و گفت: این ماه پر فیض بهترین فرصت برای انس و الفت بیشتر با مفاهیم حیات بخش قرآنی است.
امام جمعه نکاء

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری به نقش مساجد در بهره گیری مناسب مردم از معنویت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: باید فضای مساجد برای بهره گیری حداکثری در ماه رمضان فراهم شود.

 

وی مساجد را بهترین پایگاه برای جذب جوانان در ماه مبارک رمضان دانست و افزود: خدمتگزاری در مسجد و کمک به جذب مردم و جوانان به مسجد افتخار است.

 

امام جمعه نکا با بیان این که نزدیک شدن به تقوای الهی بزرگ‌ترین و بهترین اثر روزه در آیات الهی است، گفت: طبق احادیث و روایات دینی روزه داری سبب دوری از وسوسه‌ها، تقرب به خداوند و رسیدن به صبر و شکیبایی می‌شود.

 

وی با بیان این که خداوند متعال در ماه مبارک رمضان فرصتی به انسان داده تا با تفکر در اعمال و کردار گذشته خویش خود تجدید نظر کند و راه اصلاح را در پیش گیرد، ادامه داد: باید در این ضیافت الهی با دعا و نیایش زمینۀ صیقل  روح از گناه برای درک نورهای رحمت که بر دل انسان های موحد و مؤمن می تابد را فراهم کنیم.

 

امام جمعه نکا بر ضرورت انس و الفت بیشتر با کلام الهی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: مفاهیم قرآن جزء کاربردی ترین موضوعات در زندگی انسان است.

 

حجت الاسلام لائینی بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و افزود: خواندن قرآن و عمل به دستورات آن، جامعه بشری را به سعادت و کمال دنیوی و اخروی سوق می دهد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، ماه مبارک رمضان را بهار قرآن دانست و ادامه داد: این ماه پر فیض بهترین فرصت برای انس و الفت بیشتر با مفاهیم حیات بخش قرآنی است.

 

حجت الاسلام لائینی با بیان این که در ماه مبارک رمضان بستر تبلیغ حداکثری احکام دین مبین اسلام فراهم شده است، تصریح کرد: مبلغان دینی باید از فرصت ماه مبارک رمضان در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه بهره گیرند.

 

حجت الاسلام لائینی، شکل ظاهری و آراستگی مساجد را در جذب جوانان به برنامه‌های مساجد مؤثر دانست و گفت: فرهنگ الهی غبارروبی مساجد که به برکت انقلاب اسلامی ترویج یافت، در جلب توجه جوان بسیار مؤثر است.

 

امام جمعه نکا، محتوا بخشی به برنامه‌های مساجد را از دیگر راه‌های جذب جوانان به مساجد بر شمرد و اعلام کرد: ائمه جماعات باید با مجهز شدن به علم روز پاسخگوی نیازها و مشکلاتی که در قالب شبهات بریا جوانان مطرح می شود، باشند و مبلغان و ائمه جماعت باید تلاش کنند مراسم و برنامه‌های مختلف خود را به سمت جلسات پرسش و پاسخ ببرند.

 

امام جمعه نکا با تأکید بر این که روحانیت باید با استفاده از اسلحه بیان، قلم و دانش با شبهات مقابله کند، ادامه داد: ظرفیت معنوی و فرهنگی مساجد این شرایط را برای مبلغان دینی کاملاً فراهم کرده است./950/ت302/ب1

ارسال نظرات