۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۶۸۲۹۷

فضل الله حکم حبس شیخ علی سلمان را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت نسبت به حکم حبس 4 سال دبیرکل الوفاق بحرین اعتراض کرد و تجدیدنظر در آن را خواستار شد.
سيد علي فضل الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه‌های این هفته به مشکلات داخلی این کشور اشاره کرد و از مسؤولان و طرف‌های سیاسی خواست با کنار گذاشتن اختلافات و مبنا قرار دادن گفت‌وگو، منافع ملت را بر مصالح سیاسی خود مقدم بدارند.

 

وی افزود: مشکلات ما در لبنان تنها به ناامنی در مناطق مرزی شرق و جنوب ختم نمی‌شود؛ بلکه مشکل اصلی ما تعطیلی بسیاری از موسسات دولتی واقتصادی بوده که به طور مستقیم در وضعیت معیشت مردم تاثیر منفی گذاشته است.

 

این روحانی لبنانی در ادامه به خالی بودن منصب ریاست جمهوی در این کشور و پیامدهای منفی آن اشاره کرد و گفت: ما در لبنان به یک مسوول سیاسی ارشد در سکانداری منصب ریاست جمهوری نیاز داریم که به لبنان به چشم وطنی یکپارچه بنگرد و از فضای طایفه گرایی و حزب گرایی خارج باشد.


فضل الله حامیان اصلی لبنان را کسانی دانست که برای امنیت این کشور احساس مسوولیت کنند و ادامه داد: کسانی که در بازی طایفه گرایی و تعصبات مذهبی غوطه ور هستند و به هیچ چیز جز منافع حزبی و شخصی خود نمی‌اندیشند، نمی‌توانند در برابر طوفان سهمگین مشکلات ایجاد شده به دست تکفیری‌ها و اسرائیلی‌ها ایستادگی کنند.


وی در پایان به حکم ظالمانه مقامات قضایی در حق شیخ علی سلمان، دبیرکل حزب الوفاق بحرین اشاره کرد و افزود: ما از مقامات بحرینی توقع داریم در این حکم تجدید نظر کنند و این اتهام غیر قابل قبول که وی موجب اغتشاش و یا نا امنی در بحرین شده باشد را مبنای قضاوت خود قرار ندهند؛ چرا که وی  از شیوه مسالمت آمیز نسبت به خواسته‌های مشروع مردم بحرین پافشاری کرده است./1321/ب901/د

ارسال نظرات