۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۶۸۳۶۴
امام جمعه کوهرنگ:

ارتباط ملت با شهدا محکم و ناگسستنی است/ تیم دیپلماسی ایستادگی شهدای غواص را الگوی خود قرار دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کوهرنگ با تأکید بر این که ملت ثابت کرد که ارتباطش با شهدا محکم و ناگسستنی است، گفت: امروز باید مسؤولان و تیم دیپلماسی این کشور با اتکا به داشته های خود در مذاکرات هسته ای حاضر شوند و به هیچ وجه احساس ناتوانی نکنند چرا که ایران حرف نخست را در دنیا می زند.
امام جمعه کوهرنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ، صبح امروز در نشست معارف مدیران این شهرستان، به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: این ماه دارای عظمت و جایگاه بلندی است که باید قدر آن را دانست و از ظرفیت های آن به نحو احسن استفاده کرد.

 

وی با اشاره به ویژگی های این ماه معنوی اظهار داشت: برکت دروازه ورود به ماه مبارک رمضان و نخستین ویژگی این ماه نورانی است که خداوند به انسان روزه دار ارزانی می دارد.

 

امام جمعه کوهرنگ، رحمت را دومین ویژگی این ماه سراسر نور بیان کرد و گفت: در ماه رمضان مردم در دریای رحمت حق تعالی غرقند و بیشتر مورد لطف خداوند مهربان قرار می گیرند تا آن جا که برای خواب انسان مؤمن و روزه دار هم ثواب می نویسند.

 

این مقام مسؤول مغفرت و غفران الهی را سومین ویژگی منحصر به فرد ماه رمضان دانست و گفت: در ماه رمضان درهای توبه و استغفار به روی انسان های مؤمن گشوده می شود و بدبخت و ذلیل آن است که ماه رمضان تمام شود و مورد مغفرت و بخشش خداوند منان قرار نگرفته باشد.

 

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در جامعه تأکید کرد و گفت: همه نسبت به صیانت از این ماه مبارک مسؤول هستند و نباید نسبت به بی حرمتی ها بی تفاوت شد؛ بی حرمتی به ماه مبارک رمضان جرم است و مجرم باید از سوی دستگاه های متولی مورد بازخواست قرار گیرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ در ادامه با تشکر از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع شهدای غواص خاطرنشان کرد: این تشییع باشکوه، نشاط و پویایی دوباره ای به انقلاب و جامعه ولایتمدار تزریق کرد که با پیام پرمعنا و پرمضمون رهبر معظم انقلاب حال و هوای دیگری گرفت.

 

امام جمعه کوهرنگ با اشاره به پیام های گوناگون حضور این شهدای غواص در کشور، تصریح کرد: اگر بخواهیم مهم ترین پیام ها آن را عنوان کنیم باید بگوییم که این شهدا آمدند تا به ما و مسؤولان این نظام بگویند که ما با دستان بسته تسلیم دشمن نشدیم، امروز شما با دستان باز چه می کنید؟

 

این مقام مسؤول با اشاره به تجدید روحیه ملت با حضور در مراسم تشییع این شهدای والامقام، به شرایط حساس امروز نظام اشاره کرد و گفت: شهدای غواص با دستان بسته نشان دادند که در برابر دشمن سر تسلیم فرود نیاوردند و عزت و سربلندی خود را به پای تحریم نریختند که این باید مهم ترین رویکرد تیم دیپلماسی امروز کشور ما باشد.

 

حجت الاسلام طباطبایی با تأکید بر این که حضور شهدای غواص در کشور، ایستادگی و مقاومت دوباره ای را به جامعه القا کرد، به تشریح پیام نورانی رهبر فرزانه انقلاب در پی تشییع این شهدا در کشور پرداخت و اظهار داشت: مهم ترین برداشتی که از پیام رهبر معظم انقلاب استنباط می شود آن است که مسؤولان بدانند ملت وظیفه خود را به خوبی می داند و در هر میدان و عرصه ای که نیاز به حضورشان باشد، تمام قد ایستاده اند و دین خود را ادا خواهند کرد.

 

وی اشاره رهبر فرزانه انقلاب به حضور پرمعنا و پر مضمون مردم را نقطه عطف این پیام تاریخی بیان کرد و گفت: عده ای تصور می کردند که مردم از آرمان های انقلاب و شهدا فاصله گرفته اند اما 26 خردادماه ثابت کرد که مردم و خصوصا همان جوان هایی که به ظاهر لباس عوض کرده اند، جلودار همه عرصه ها و قدردان شهدا هستند.

 

حجت الاسلام طباطبایی با تأکید بر این که ملت ثابت کرد که ارتباطش با شهدا محکم و ناگسستنی است، قدرت نظامی و قدرت معنوی را دو محور موفقیت در عرصه های مختلف بیان کرد و گفت: امروز باید مسؤولان و تیم دیپلماسی این کشور با اتکا به داشته های خود در مذاکرات هسته ای حاضر شوند و به هیچ وجه احساس ناتوانی نکنند چرا که ایران حرف نخست را در دنیا می زند و این از فضل و عنایت حق تعالی نشأت می گیرد.

 

وی با اشاره به هفته اول تیرماه و نامگذاری این هفته به عنوان هفته صرفه جویی در آب اظهار داشت: از آن جایی که ذخایر آب زیرزمینی به شدت کاهش یافته است، مراقبت از آب و اصلاح شیوه مصرف ضروری است و همگان باید به آن توجه ویژه داشته باشند./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات