۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۶۸۳۸۳
جوکار در گفت‌و گو با رسا:

جناحی کردن حضور مردم در تشییع شهدا قابل قبول نیست/ مجلس اجازه تضییع حقوق هسته ای ملت را نخواهد داد

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جناحی کردن حضور مردم در تشییع 175 شهید غواص قابل قبول نیست و تیم مذاکره‌کننده باید از این پشتوانه برای ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکایی ها استفاده کنند.
محمد صالح جوکار

محمد صالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع شهدای هشت سال دفاع مقدس بویژه 175 شهید غواص، اظهار کرد: حضور مردم در این مراسم باشکوه به حدی گسترده بود که حتی برای مسؤولان برگزاری مراسم نیز غافلگیر کننده بود و این حضور به برکت خون شهدا صورت گرفت.


وی با بیان این که حضور گسترده مردم در این مراسم پشتوانه‌ای برای تیم مذاکره‌کننده در برابر زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل خواهد بود، تصریح کرد: متاسفانه برخی‌ها سعی دارند تا این حرکت عظیم ملت را جناحی کنند که این کار اشتباه و قابل قبول نخواهد بود و باعث تضعیف قدرت ملی خواهد شد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بررسی طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای در مجلس شورای اسلامی، افزود: آنچه برای ما مهم است حقوق ملت ایران و احترام گذاشتن به این حقوق است.


وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تمام رفتارهای خود را بر اساس کنوانسیون‌ها و معاهده‌های قانونی انجام می‌دهد ولی در مقابل با تحریم‌های ظالمانه مواجه است که هیچ جنبه قانونی نیز ندارد.


جوکار با بیان این که جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد تا حقوق هسته‌ای ملت و دانش هسته‌ای ما با محدودیتی مواجه شود، تصریح کرد: انتشار فکت شیت ایرانی توسط مسؤولان تیم مذاکره‌کننده در زمان خودش از اهمیت بالایی برخوردار بود و چون ما این کار را نکردیم، زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها افزایش یافته است.


وی با بیان این که امروز دیگر زمان بررسی فکت شیت نیست و باید به مسائل هسته‌ای به صورت کلان توجه شود، بیان کرد: ملت ایران هیچگونه محدودیتی را در مباحث هسته‌ای نخواهند پذیرفت و در برابر زیاده‌خواهی‌های طرف غربی ایستادگی‌خواهند کرد.


نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در برخی از بندهای پروتکل الحاقی نیز سیاست‌های مداخله جویانه غربی‌ها در کشور موج می‌زند، خاطرنشان کرد: اینکه گفته می‌شود بیش از 125 کشور جهان این پروتکل را پذیرفته‌اند برای ما قابل قبول نیست چون بسیاری از این کشورهای هیچ اقدامی در زمینه هسته‌ای انجام نداده‌اند و حتی طرف های مذاکره‌کننده غربی و آمریکا نیز این پروتکل را مشروط کردند و اجازه دسترسی به هیچ یک از مراکز نظامی خود را نمی‌دهند.


وی گفت: هدف طرف مذاکره‌ کننده از اجرای پروتکل بدست‌آوردن فرصتی برای بهانه‌جویی در آینده است و ملت ایران به هیچ عنوان اجازه تضییع حق مسلم خود در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را نخواهد داد./858/ت302/ج

ارسال نظرات