۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۲۶۸۴۹۹
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

محافل انس با قرآن با حضور قاری مصری در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان محافل انس با قرآن با حضور قاری بین المللی از کشور مصر در امامزاده های شاخص این استان برگزار می شود.
محفل انس با قرآن در خراسان شمالي با حضور قاري مصري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی امروز در جلسه هماهنگی طرح ضیافت الهی، با اشاره به این که طرح مزبور از ابتدای ماه مبارک رمضان در 35 امامزاده و بقعه متبرک شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی آغاز شده است، اظهار کرد: این طرح تا پایان ماه رمضان با هدایت و مدیریت روحانیان مبلغ اعزامی از حوزه های علمیه قم برگزار می شود.

 

وی با بیان این که برای اجرای طرح ضیافت الهی 43 روحانی مبلغ از حوزه های علمیه قم و نیز مدارس علمیه داخلی استان به امامزاده های میزبان اجرای طرح اعزام شده اند، اضافه کرد: از این تعداد 29 مبلغ از حوزه های علمیه قم و 14 روحانی مبلغ نیز از مدارس علمیه داخلی استان هستند.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات مراجعان در روزهای پنجشنبه، ترتیل خوانی، احیاء شب های قدر، برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان مصری و کشوری، برپایی سفره افطار، برگزاری مراسم ولادت حضرت امام حسن(ع)، اجرای طرح مودت و جذب نذورات مردمی و تشویق خیرین فرهنگی و عمرانی، ترویج فرهنگ نماز، برگزاری مراسم ادعیه کمیل، ندبه و مناجات حضرت امیرمؤمنان علی(ع)، برگزاری برنامه سخنرانی مذهبی، اقامه نماز عید فطر و غیره از جمله برنامه های طرح ضیافت الهی در امامزاده های استان هستند که با مشارکت و مدیریت روحانیان اعزامی برگزار می شود.

 

 وی با اشاره به این که برگزاری برنامه جزء خوانی قرآن کریم یکی از برنامه های طرح مزبور است، اظهار کرد: برنامه جزء خوانی قرآن کریم از ابتدای ماه مبارک رمضان همه روزه پیش از افطار در شش امامزاده شاخص شهرستان های مختلف خراسان شمالی برگزار می شود.

 

به گفته این عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، محوری ترین برنامه جزء خوانی قرآن کریم در استان همه روزه در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می شود که به صورت مستقیم از ساعت 13 از سوی شبکه استانی صدا و سیمای خراسان شمالی(اترک) پوشش داده می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: در قالب طرح ضیافت الهی از چندی بعد محافل انس با قرآن با حضور قاری مصری در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص این استان برگزار می شود.

 

به گفته وی از پانزدهم تا هفدهم تیرماه محافل انس با قرآن در امامزاده های شاخص استان با حضور قاری بین المللی از کشور مصر به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: این محافل انس با قرآن در شهرستان های مختلف خراسان شمالی، با زمان بندی پانزدهم تیر ماه در شهرستان های شیروان و فاروج، شانزدهم تیر ماه در شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان و هفدهم تیر ماه نیز در شهرستان های اسفراین، گرمه و جاحرم برگزار می شود.

 

وی در ادامه هدف از اجرای طرح ضیافت الهی و برنامه های فوق در امامزاده های استان همزمان با ماه مبارک رمضان را تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی کشور، تقویت اعتقادات دینی نسل جوان، ترویج فرهنگ اسلامی، تبیین و ترویج سنت حسنه وقف و هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه و غیره عنوان کرد.

 

گفتنی است، طرح ضیافت الهی ماه رمضان سال گذشته در 29 امامزاده شاخص استان خراسان شمالی برگزار شد اما به دلیل استقبال زیاد و درخواست های موجود، ماه رمضان امسال این طرح در 35 امامزاده در حال برگزاری است.

 

در این استان 156 امامزاده و بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد که شاخص ترین آن ها حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) است./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات