۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۶۸۵۰۶
رییس مجلس ملی ونزوئلا:

حامیان آمریکا به دنبال کودتای نرم در ونزوئلا هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس ملی ونزوئلا هشدار داد که راست‌گرایان این کشور به دنبال اجرای یک کودتای نرم در روزهای آتی هستند.
رييس پارلمان ونزوئلا

 

خبرگزاری رسا، دیوسدادو کابیو، رییس مجلس ملی ونزوئلا امروز در برنامه تلویزیونی هفتگی خود اعلام کرد که راست‌گرایان ونزوئلا به دنبال اجرای یک کودتای نرم با هدف ایجاد بی‌ثباتی و خشونت در این کشور آمریکای لاتینی هستند.

 

وی در ادامه افزود: سران راست‌گرا با همدستی یکی از نمایندگان پیشین مجلس در حال هدایت این نقشه هستند تا آن را در روزهای آتی و با مشارکت چند افسر قدیمی و بازنشسته نیروهای مسلح ملی بولیواری ونزوئلا به اجرا درآورند.

 

بر طبق اظهارات «کابیو» سازمان‌دهندگان این نقشه در نظر دارند تا این اقدامات خشونت‌آمیز را بین روزهای 21 تا 27 ماه جاری (31 خرداد تا 6 تیر) با هدف کمرنگ کردن مراسم سالروز جنگ «کارابوبو» و بزرگداشت روز ارتش بولیواری در 24 ژوئن، به انجام برسانند.

 

رییس مجلس ملی ونزوئلا همچنین گفت که راست‌گرایان در تلاش هستند تا به اقدامات خشونت‌آمیزی در مدارس و دانشگاه‌های شهرهای مختلف این کشور از جمله «کاراکاس» پایتخت آن دست بزنند و بدین طریق تصویری از هرج و مرج در این کشور را در اذهان به وجود بیاورند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد که راست‌گرایان افراطی چه در داخل و چه خارج از کشور با انجام اقداماتی از قبیل سوداگری قیمت‌ها، احتکار و قاچاق کالا به جنگ‌های اقتصادی با هدف ایجاد آشفتگی در بین مردم ادامه می‌دهند.

 

این مقام ونزوئلایی در پایان از همه مردم کشورش خواست تا برای مغلوب ساختن اپوزیسیون این کشور و مقابله با جنگ آن‌ها علیه دولت رییس جمهور «نیکلاس مادورو» مقاوم باشند.

 

بین ماه‌های فوریه و می (بهمن و اردیبهشت) سال گذشته «کاراکاس» صحنه تظاهرات‌های خشونت‌آمیز راست‌گرایان ونزوئلا بود که از سوی کشورهای خارجی به خصوص آمریکا مورد حمایت قرار می‌گرفتند.

 

این تظاهرات‌ها در نهایت منجر به کشته شدن ده‌ها نفر و زخمی شدن صدها نفر از مردم این کشور شد و خسارات فراوانی را نیز به اماکن دولتی وارد کرد.

 

مقامات ونزوئلایی در موقعیت‌های مختلفی درباره اقدامات راست‌گرایان افراطی برای بی‌ثبات کردن کشور در آستانه انتخابات مجلس در نیمه دوم سال 2015 هشدار داده‌اند./994/ب102/د

ارسال نظرات