۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۲۶۸۵۲۵

مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در 500 نقطه خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در بیش از 500 نقطه شهری و روستایی این استان برگزار می شود.
حجت الاسلام سالاري - رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خراسان شمالي

حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: در سالگرد شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی(ره) با انفجار بمب به دست گروهک منافقین در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه سال 60، مراسم بزرگداشت این مناسبت در استان برگزار می شود.

 

وی افزود: مراسمات گرامیداشت شهدای هفتم تیر، یکشنبه هفته آینده، همزمان با سراسر کشور در مرکز استان و شهرها و روستاهای خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: به این مناسبت در استان برگزاری 500 برنامه فرهنگی و انقلابی در مناطق شهری و روستایی خراسان شمالی با حضور مسؤولان شهرستانی، استانی و کشوری برنامه ریزی شده است.

 

حجت الاسلام سالاری با بیان این که محوری ترین مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در خراسان شمالی، در بجنورد، مرکز استان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: سخنران محوری این مراسم نیز محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

 

وی در ادامه با اشاره به این که حادثه هفتم تیر و شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب، نقطه عطفی در تاریخ این سرزمین و نظام جمهوری اسلامی است، اضافه کرد: این شهادت مظلومانه زمینه ساز روشنگری انقلاب و رسوا شدن منافقان و دشمنان اسلام و انقلاب شد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: اگر چه در این واقعه و با توجه به شرایط حساس آن زمان، بسیاری از یاران انقلاب از دست رفتند اما با مدیریت مناسب امام خمینی(ره)، دشمنان و منافقان نتوانستند به اهداف شوم خود رسیده و انقلاب اسلامی را دچار مشکل بزرگی بکنند.

 

حجت الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: البته از دست دادن 72 تن از یاران و بهترین مدیران انقلاب و نظام اسلامی در واقعه هفتم تیر ماه سال 60، کشور را به مرز بحران برد اما با مدیریت امام راحل، به فضل الهی نظام از این گردنه نیز با مؤفقیت عبور کرد.

 

به گفته وی شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب سبب شد تا بسیاری از افراد داخل کشور به خود آمده و کشور در مسیری قرار گیرد که امروز نتایج آن را می بینیم.

 

حجت الاسلام سالاری با بیان این که با وجود مشکلات و تهدیدات دشمن، شرایط فعلی نظام به هیچ عنوان با دهه 60 قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: اکنون انقلاب با رهبری و هدایت رهبر معظم انقلاب در زمینه های مختلف به پیش می رود و به همین دلیل نیز همه وحدت، انسجام، همدلی و همزبانی خود را حفظ می کنند.

 

وی با بیان این که پیام شهدای هفتم تیر نیز وحدت و انسجام داخلی بود، تصریح کرد: باید راه، فکر، آرمان ها و فرهنگ شهدای هفتم تیر بیش از گذشته در بین مردم علی الخصوص نسل های جوان ترویج و تبیین شود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به این که در حادثه هفتم تیر دو مسؤول اهل خراسان شمالی نیز به شهادت رسیدند، تصریح کرد: دو شهید هفتم تیرماه سال 60، شهید طیبی از شهرستان اسفراین و شهید صادقی از شهرستان گرمه بودند که در مراسمات گرامیداشت این روز در استان خراسان شمالی، می بایست مقام این دو شهید به صورت ویژه مورد تجلیل قرار گیرد.

 

حجت الاسلام سالاری در خاتمه با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای غواص، افزود: باید مدیران و مسؤولان کشور به عنوان خدمت گزاران این نظام و ملت، قدر این مردم را بدانند چرا که ملتی همانند مردم فعلی ایران، در طول تاریخ وجود نداشته است./9314/ت302/ب5 

ارسال نظرات