۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۶۸۵۸۴

چند خبر کوتاه از غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ توزیع هفت هزار کیسه همیان مولا در کرمانشاه، برنامه های کمیته امداد شهرستان صحنه برای اوقات فراغت دانش آموزان و انعقاد هفت تفاهم نامه همکاری میان کمیته امداد و مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان صحنه عناوین اخبار کوتاه غرب کشور است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، از اول ماه مبارک رمضان، 1250 پایگاه جهت جمع آوری کمک های مردمی به نیازمندان، تشکیل شده است.


این پایگاه های ثابت و سیار به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی مردم پرداخته و با هدف ساماندهی کمک های مردمی برای رسیدن به دست نیازمندان واقعی راه اندازی شده است.


گفتنی است در سال گذشته جمعا 865 میلیون تومان از سوی خیران استان جهت اطعام نیازمندان جمع آوری شد.


لازم به ذکر است در سال جاری حدود هفت هزار کیسه همیان مولا در استان توزیع شده و مردم شریف استان با قرار دادن کالاهای خوراکی در آن، به نیازمندان کمک کرده و در جهت اطعام آن ها قدم بر می دارند.

 

برنامه های کمیته امداد شهرستان صحنه جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان

 

وحید ارم آبادی مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان صحنه از افتتاح کانون اوقات فراغت تابستانی خبر داد و عنوان داشت: به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان برنامه های فرهنگی مختلفی در این کانون برای نوجوانان و جوانان تدارک دیده شده است.

 

ارم آبادی با تأکید بر اینکه باید به دغدغه  های رهبر معظم انقلاب توجه خاص شده و آن ها را عملی کرد، اظهار داشت: کار فرهنگی بزرگ ترین کار در نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید با توان بیشتر در کشور کار فرهنگی را ادامه داد.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی صحنه با اشاره به اهمیت قرآن در شکل گیری تربیت اخلاقی و اسلامی نوجوانان بیان داشت: با توجه به همزمانی ایام ماه مبارک رمضان و اوقات فراغت دانش آموزان سعی بر این است که در کانون های فرهنگی ویژه برنامه های قرآنی برای این عزیزان داشته باشیم.

 

این مسؤول ابراز کرد: در سال گذشته با فعالیت دو کانون فرهنگی و با جذب 110 نفر از دانش آموزان دختر و پسر به برگزاری برنامه های فرهنگی، آموزشی و اردویی پرداخته می شد و امید است که شاهد افزایش تعداد کانون ها و متقاضیان با همت و تلاش مسؤولان و فعالان فرهنگی باشیم.

 

ارم آبادی اظهار داشت: در این کانون ها برنامه های فرهنگی و تربیتی شامل روخوانی و روانخوانی، مفاهیم، حفظ و قرائت قرآن کریم آموزش داده می شود و همچنین نشست های فرهنگی، سیاسی تحت عنوان بصیرت و جنگ نرم نیز برگزار می شود.

 

وی در پایان از تأثیر مباحث دینی و اخلاقی بر نوجوانان و جوانان اشاره کرد و بیان داشت: مباحث دینی و فرهنگی در شکل دهی به مسائل اجتماعی و شخصیتی کمک بسزایی خواهد کرد و سبب استحکام بنیان خانواده ها می شود.

 

انعقاد هفت تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و مرکز آموزش فنی و حرفه ای صحنه

 

وحید ارم آبادی مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان صحنه از انعقاد هفت تفاهم نامه همکاری میان کمیته امداد امام خمینی (ره) و مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان خبر داد و عنوان داشت: هدف از امضای این تفاهم نامه ها، توانمند سازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و دستیابی آن ها به اشتغال مناسب است.

 

وی اظهار داشت: انعقاد این تفاهم نامه ها با هدف کمک به اقشار آسیب پذیر، در معرض آسیب، محروم و مستعد شهرستان صحنه و همچنین ارتقای توان مربیان و کارشناسان کمیته امداد و بهره مندی آن ها از فرصت های آموزشی و افزایش دسترسی به فرصت های شغلی مناسب برای اقشار محروم صورت گرفته است.

 

ارم آبادی خاطر نشان کرد: کمک به اقشار نیازمند، مستلزم همکاری سایر دستگاه ها با کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده و طرح ها و برنامه های این اداره، به تنهایی پاسخگوی نیاز این اقشار در جامعه نیست.

 

این مسؤول در ادامه افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) برای برگزاری دوره های آموزشی فنی وحرفه ای مورد نیاز مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، کمکی بزرگ به ایجاد فرصت های شغلی جدید و احیای مشاغل خانگی است.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان صحنه در پایان با اشاره به تلاش های انجام شده برای خودکفایی مددجویان، تصریح کرد: در سال گذشته 348 مددجوی تحت پوشش، از آموزش های بلند مدت حرفه آموزی دانش آموزی در راستای کسب استقلال مادی استفاده کردند و اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال در این راه صرف شد./857/پ203/ب4

ارسال نظرات