۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۶۸۶۷۵

تمدید مهلت شرکت در جشنواره عکس رضوی

خبرگزاری رسا ـ معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره سراسری عکس رضوی تا پانزدهم تیرماه جاری خبر داد.
حرم امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی محرمی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال هنرمندان عکاس از این جشنواره اظهار داشت: با توجه به این استقبال تصمیم بر آن شد تا مهلت ارسال آثار تا پانزدهم تیرماه جاری تمدید شود.


وی با بیان این‌که جشنواره عکس رضوی از برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام) است که در تبریز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای تبلیغات و اطلاع رسانی وسیع  امیدواریم میزان آثار ارسال شده تا پایان مهلت ارسال افزایش یابد.


محرمی افزود: پس از اتمام مهلت ارسال آثار داوری جشنواره با حضور داوران کشوری در تبریز انجام می شود و براساس آن نفرات برتر همزمان با آئین اختتامیه جشنواره معرفی شده و آثار منتخب نیز در نمایشگاهی به نمایش گذاشته می شود.


وی گفت: این جشنواره همزمان با میلاد باسعادت عالم آل محمد(ص)حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و همزمان با دهه کرامت و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا(ع) برگزار می‌شود.


معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از عکاسان و علاقه‌مندان به فرهنگ رضوی دعوت کرد تا با حضور و ارائه‌ ‌آثاری گران‌سنگ و در خور در تبیین ابعاد سیره و سنت رضوی اهتمام ورزند و رسالت خود را به انجام رسانند.


محرمی، موضوعات جشنواره را شامل زیارت(آداب و فرهنگ زیارت)، جلوه‌های حرم مطهر رضوی، اماکن متبرکه و حرم امامزادگان شریف و خودنگاری با جلوه‌های زیارت عنوان کرد و گفت: هر عکاس می‌تواند حداکثر 5 قطعه به صورت تک عکس با قدرت تفکیک بالاتر از 4مگاپیکسل تهیه و با فرمت jpeg بر روی سایت azarsh.shamstoos.ir بارگذاری کنند.


بنابر این گزارش، برگزاری نشست تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید صاحب نظر، برگزاری نمایشگاه عکس سیر تحول توسعه حرم مطهر امام رضا(ع)،‌ چاپ و رونمایی عکس های برگزیده و آثاری که به نمایشگاه راه یافته و تجلیل از اساتید و پیشکسوتان هنر عکاسی استان از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.


گفتنی است، جشنواره سراسری عکس رضوی با همکاری شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی،‌ معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی،  بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(علیه السلام) و کانون فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربایجان‌ شرقی برگزار می شود./853/پ202/ب4

ارسال نظرات