۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۶۸۶۸۶
نماینده مجلس:

تصویب طرح حفظ دستاوردهای هسته ای به معنای عدم اعتماد به دولت نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: صویب طرح حفظ دستاوردهای هسته ای، آنگونه که برخی تحلیلگران منفی‌نگر مطرح کرده اند، به معنای عدم اعتماد مجلس به دولت و تیم مذاکره کننده نیست، بلکه بر عکس، مجلس با تصویب این طرح به کمک دولت آمده است.
حجت الاسلام سيد مهدي موسوي نژاد، نماينده مردم بوشهر در مجلس شوراي اسلامي

حجت الاسلام سیدمهدی موسوی نژاد، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، درباره طرح الزام دولت به حفظ دستاورهای هسته ای که در مجلس تصویب شد، گفت: تصویب چنین طرحی، آن‌گونه که برخی تحلیلگران منفی نگر مطرح کرده اند، به معنای عدم اعتماد مجلس به دولت و تیم مذاکره کننده نیست، بلکه بر عکس، مجلس با تصویب این طرح به کمک دولت آمده است.

 

وی افزود: طرف‌های مذاکره کننده غربی، به شدت زیاده خواه و غیر قابل اطمینان هستند و در هر مرحله از مذاکرات به عقب بر می‌گردند و روند توافقات را خیلی کند می‌کنند، بر این اساس نمایندگان مجلس احساس کردند که تیم مذاکره کننده و دولت بسیار تحت فشار چانه زنی‌ها، دبه کردن‌ها و بد اخلاقی‌های طرف های غربی به خصوص آمریکا هستند و از طرفی دیگر دستاوردهای هسته‌ای که ملت ایران جان عزیزان دانشمندش را بر سر آن نهاده است و به خاطر آن شدیدترین تحریم‌ها را تحمل کرده است، مربوط به یک نسل و یک برهه تاریخی نیست.

 

حجت الاسلام موسوی نژاد با بیان اینکه این طرح قید زمانی ندارد، بیان داشت: مجلس به وظیفه ذاتی خود عمل کرده است، زیرا تصویب این طرح کلیه دولت‌ها و زمان‌ها را شامل می‌شود.

 

وی حمایت از تیم مذاکره کننده در برابر فشارهای طرف های دیگر، جبران کاستی‌ها و جلوگیری از عقب نشینی‌های احتمالی تیم مذاکره کننده و نیز قطع امید طرف های غربی از چانه زنی و دبه کردن‌ها را از جمله اثرات تصویب شدن این طرح بر روند مذاکرات با گروه 1+5 دانست.

 

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب این طرح به اتفاق آراء، بیانگر اهمیت دستاوردهای هسته ای برای همه مردم از هر جناح و دیدگاهی است و نشان دهنده ملی بودن آن است.

 

وی افزود: با توجه به پایان‌پذیر بودن منابع نفتی و رویکرد جامعه جهانی به انرژی پاک و پایان ناپذیر هسته ای، هر گونه کوتاهی در حفظ و توسعه دستاوردهای هسته‌ای، خیانت به نسل های آینده است.

 

حجت الاسلام موسوی‌نژاد بیان داشت: این انرژی هم آسایش را برای ملت ها به ارمغان می آورد و هم امنیت؛ تنها وجود نیروگاه های برق هسته ای در یک کشور، سپر دفاعی برای آن کشور محسوب می شود، زیرا حمله نظامی به نیروگاهی مثل نیروگاه اتمی بوشهر مساوی است با نابودی و آلودگی یک چهارم کره زمین و وجود سه نیروگاه دیگر کافی است تا دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی فکر حمله نظامی به ایران را از سر خود بیرون کنند و یکی از دلایل منطقی عدم تلاش ما برای دسترسی به سلاح هسته ای همین ویژگی نیروگاه های هسته ای و مراکز فرآوری اورانیوم است./833/ت302/ح

ارسال نظرات