۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۶۸۶۸۹
آیت الله بهشتی:

عمل کردن به اصول فکری امام مانع از تحریف ایشان می شود/ لزوم مقابله جدی با تئوری سازان نفی استقلال ملی

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر مقابله جدی با تئوری سازان نفی استقلال ملی، گفت: هرکس و هر نهادی بخواهد در مقابل استقلال ملی سخنی بگوید و ریشه ها را قطع کند باید به هر شکلی که می توان جلوی این مسأله و چنین پدیده هایی را گرفت.
آيت الله احمد بهشتي

آیت الله احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدار جدی رهبر معظم انقلاب درباره تحریف شخصیت حضرت امام گفت: تحریف شخصیت این است که به اسم و رسم ظاهری اکتفا شود و تجلیل ظاهری صورت گیرد.


وی افزود: این گونه افراد در زمان شعارها و صحبت ها به شخصیت مورد نظر بسیار توجه می کنند اما در عمل اثر و نشانه ای از سیره و راه و رسم آن شخص دیده نمی شود، ممکن است مسلمانان نسبت به ائمه طاهرین(ع) دچار چنین حالاتی شوند وخود را پیرو آنان نشان داده و شعار دهند اما درعمل چنین نباشد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به وظیفه علما، نخبگان و دلسوزان انقلاب در زمینه مقابله با تحریف شخصیت حضرت امام اظهار داشت: وظیفه معلوم است، باید سعی کنیم رفتار، عقاید و رهنمودهای حضرت امام را در عرصه عمل پیاده کنیم.


وی ادامه داد: عمل، رفتار و برنامه های خودمان به لحاظ فردی، اجتماعی و سیاسی باید بر اساس اصول فکری امام در عمل پیاده شود، اگر علما، نخبگان و دلسوزان اصول فکری حضرت امام را در عرصه عمل پیاده کنند این مسأله مانع از تحریف شخصیت امام راحل می شود.


آیت الله بهشتی با اشاره به وظیفه حساس مؤسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام به عنوان متولی حراست از اندیشه های حضرت امام، ابراز داشت: اگر ما وظیفه حراست از اندیشه های حضرت امام را بر دوش مؤسسه ای خاص قرار دهیم شاید برداشت شود که مؤسسات دیگر و مسؤولان وظیفه ای ندارند، از همین رو این مسأله نباید جنبه اختصاصی پیدا کند.


وی عنوان کرد: البته مؤسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام باید در زمینه انتشار افکار، سیره و اخلاقیات امام راحل به صورت دقیق و کامل فعالیت کرده و به جامعه ارائه کند، اما این موضوع سبب نمی شود که مؤسسات دیگر تصور کنند وظیفه ای در قبال ترویج و حفظ اندیشه های حضرت امام ندارند.


نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش برخی برای تئوری سازس نفی استقلال ملی خاطرنشان کرد: فرهیختگان و توده مردم باید هوشیار و بیدار باشند، نباید از ایده های اصیل که از سوی امام و رهبر انقلاب مطرح شده جدا شویم.


وی اضافه کرد: هرکس و هر نهادی بخواهد در مقابل استقلال ملی سخنی بگوید و ریشه ها را قطع کند باید به هر شکلی که می توان جلوی این مسأله و  چنین پدیده هایی را گرفت./1323/ت302/ج

ارسال نظرات