۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۲۶۸۸۸۸
کارخانه‌ای در گفت‌ و گو با رسا:

طرح الزام دولت به صیانت از دستاوردهای هسته‌ای سدی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: دبه کردن جز سنت‌های همیشگی آمریکایی ها است و تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای پاسخ روشن و قاطعی است به زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها خواهد بود.
انرزي هسته‌اي

ابراهیم کارخانه‌ای در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، با اشاره به رای بالای نمایندگان به کلیات طرح الزام دولت به حفظ و صیانت از دستآوردهای هسته‌ای در مجلس، اظهار کرد: یکی از مهم ترین ویژگی‌های این طرح که با اجماع نمایندگان مواجه شد، این است که در این مصوبه بر روی لغو کامل تحریم‌ها تاکید شده است.


وی با بیان این که طبق فرموده مقام معظم رهبری، در این مصوبه اشاره شده است که لغو کامل و یکجای تحریم‌ها در متن توافق باید درج شود، بیان کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، جمهوری اسلامی ایران زمانی تعهدات خود را آغاز خواهد کرد که تمام تحریم‌ها لغو شده باشد.


نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب فوریت طرح الزام دولت به حفظ دستآوردهای هسته‌ای در اسفندماه سال 93 با 173 رای موافق نمایندگان، افزود: اولویت این طرح با 181 رای و تصویب کلیات آن با 199 رای موافق نمایندگان همراه بوده است و این رای افزایشی برای این طرح نشان می‌دهد که نمایندگان مجلس در میدان دفاع از حقوق ملت حضور پویا دارند.


وی با اشاره به بررسی جزییات این طرح در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امیدواریم این طرح با رای قاطع نمایندگان به تصویب برسد، تصویب این مصوبه می‌تواند سدی در مقابل زیاده‌‌خواهی‌های آمریکایی‌ها باشد.


کارخانه‌‌ای ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در سه محور لغو تحریم‌ها، دسترسی به اماکن امنیتی و نظامی و دانشمندان هسته‌ای و منع هر گونه محدودیت در توسعه در این طرح مصوبه‌هایی داشته است تا به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کمک کند تا در برابر زیاده‌طلبی‌های آمریکایی ها بایستند.


وی با بیان این که این مصوبه پاسخ روشن و قاطعی است به زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها، افزود: این مصوبه پیام مجلس شورای اسلامی است که از طرف ملت ایران در صحنه دفاع از حقوق هسته‌ای آن‌ها حضور پررنگی خواهند داشت.


نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دبه در آوردن جزو سنت همیشگی آمریکایی‌ها است و ما بارها آن را در طول مذاکرات شاهد بودیم، اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که در طرح الزام دولت به حفظ و صیانت از دستآوردهای هسته‌ای این موضوع گنجانده شود که در توافق‌نامه ای که صورت می‌گیرد قید شود، در صورت وضع تحریم‌های جدید توسط آمریکایی‌ها و غربی‌ها بر علیه جمهوری اسلامی ایران منجر به لغو توافق می‌گردد و دولت می‌بایست اجرای توافق‌نامه را متوقف کند، تا بتوانیم از این طریق مقابل زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل بایستیم./858/ت302/ج

ارسال نظرات