۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۶۸۸۹۳

برگزاری مسابقات قرآن واتس آپی در قطر

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوره مسابقات قرآن «رتّل وأرسل»(تلاوت کن و بفرست) که از طریق «واتس‌ اپ» برگزار می‌شود، به مناسبت ماه مبارک رمضان در قطر آغاز شد.
قرآن کريم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اولین مسابقات قرآن ویژه ماه رمضان از طریق واتس آپ به‌همت کمیته برگزارکننده مسابقات قرآنی «الشیخ جاسم بن محمد بن ثانی» وابسته به وزارت اوقاف قطر و با همکاری تلویزیون قطر در حال برگزاری است.

 

این مسابقات قرآنی ویژه گروه سنی 5 تا 12 سال و در دو بخش دختران و پسران قطری یا مقیم در قطر برگزار می‌شود.

 

نوجوانان 5 تا 12 سال که علاقه‌مند به مشارکت در این مسابقات هستند، می‌توانند تلاوت خود را به مدت 60 ثانیه ضبط و فایل تلاوت خود را به شماره واتس‌ اپ این مسابقات(33007755) ارسال کنند.

 

این مسابقات در دو مرحله برگزار می‌شود؛ در مرحله نخست تمامی شرکت‌کنندگان به رقابت‌ می‌پردازند، سپس از میان تمامی شرکت‌کنندگان، تلاوت 10 نفر برای رقابت در مرحله بعدی(نهایی) انتخاب می‌شود.

 

این 10 نفر که تلاوت آن‌ها به‌عنوان قرائت‌های برتر انتخاب می‌شود، باید مجددا یک فایل صوتی دیگر ضبط و آن را ارسال کنند و سپس کمیته داوران قرائت‌های برتر اول تا دهم را مشخص می‌کنند.

 

تلاوت شرکت‌کنندگان در این مسابقات در سایت quran.islam.gov.qa قرار داده می‌شود و 70 درصد از امر قضاوت به عهده کمیته داوری و 30 درصد قضاوت را مردم می‌توانند با مراجعه به سایت مذکور انجام دهند.

 

مراسم تجلیل از نفرات برتر این مسابقان 13 ماه مبارک رمضان طی فعالیت‌های رمضانیه وزارت اوقاف وامور اسلامی قطر در مسجد «امام محمد بن عبدالوهاب» شهر دوحه برگزار خواهد شد./980/ب102/د

منبع:  ایکنا

ارسال نظرات