۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۶۸۹۴۵
حجت‌الاسلام حسینی اراکی:

شعار ما می‌توانیم نتیجه توکل بر خدا و تقویت اراده است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان این‌که انسان با توکل بر خدا، دوراندیشی، بررسی همه‌جانبه امور و مشورت با افراد صالح می‌تواند در رسیدن به اهداف موفق شود، گفت: شعار ما می‌توانیم نتیجه توکل بر خدا و تقویت اراده است.
توکل به خداوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی، ظهر امروز در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با بیان این‌که انسان با توکل بر خدا، دوراندیشی، بررسی همه‌جانبه امور و مشورت با افراد صالح می‌تواند در رسیدن به اهداف موفق شود، گفت: توکل بر خدا انسان را در مواجه با موانع تقویت کرده و شعار ما می‌توانیم نتیجه توکل بر خدا و تقویت اراده است.

 

وی افزود: انسانی که بدون دوراندیشی اقدام به انجام کاری یا انتخاب هدفی می‌کند نمی‌تواند آن کار را آن‌چنان‌که شایسته است به پایان برساند، افزود: ما در کارها ابتدا باید نیت الهی داشته و پس‌ازآن باید همه جوانب کار را بررسی کرده و پس‌ازآن اقدام به اجرا کنیم و توجه به این نکته ضروری است که ما به توصیه شد قبل از شروع هر کار بانام خداوند شروع کنیم که دلیل این توصیه این است که کارها به سرانجام خوبی برسد.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) ادامه داد: انسانی که بر خدا توکل دارد، تا کار نیکو را پایان نرسانده از آن دست نمی‌کشد زیرا در مشکلات از وجود یک پشتوانه قدرتمند برخوردار است و می‌داند همه مشکلات در برابر عظمت خداوند که انسان به او توکل کرده ناچیز است.

 

وی بابیان این‌که مشورت با انسان‌های خیرخواه و ناصح توصیه اسلامی به مؤمنان است، گفت: انسان مؤمن در کارها با دیگران مشورت کرده و از مشورت کردن با افراد خودخواه و ترسو پرهیز می‌کند زیرا انسان ترسو کار را در نزد انسان دشوار جلوه داده و انسان را از رسیدن به هدف بازمی‌دارد.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به این‌که انسان مؤمن از شکست‌ها درس می‌گیرد و آنها را پلی برای پیشرفت قرار می‌دهد، اظهار کرد: ما امروز شاهد هستیم که عده‌ای با اولین شکست میدان را ترک کرده و می‌گویند که توانایی انجام هیچ کاری را ندارد که این موضوع نشانه بی‌ارادگی و ضعف این افراد است و اگر جوان در زندگی چنین طرز تفکری داشته باشد هرگز نخواهد توانست در کاری موفق شود.

 

حجت‌الاسلام حسینی اراکی بابیان این‌که انسان باید در کارها صبور باشد و از شتاب‌زدگی پرهیز کند، افزود: شتاب‌زدگی انسان را از هدف دور کرده و موجب می‌شود کار ناقص انجام شود درحالی‌که نتیجه صبر پایانی خوب و خوش است.

 

وی بابیان این‌که خانواده‌ها باید در امور مختلف از فرزندان خود حمایت کنند، تصریح کرد: حمایت والدین در موفقیت فرزندان نقش مهمی داشته و موجب می‌شود که فرزندان آنها با آرامش خاطر کار را انجام دهند درحالی‌که اگر والدین محیط کار و فعالیت فرزند خود را متشنج کنند آن فرد به شخصی وابسته و بی مسؤولیت تبدیل خواهد شد که همیشه شکست می‌خورد.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به این‌که انسان باید در انجام امور ثابت‌قدم و برنامه‌ریزی داشته و هدفمند باشد، یادآور شد: انسان بی‌هدف در زندگی نمی‌تواند به‌جایی برسد درحالی‌که اسلام در همان آیات ابتدایی قرآن زندگی انسان را هدفمند دانسته و می‌گوید که انسان و جنیان برای بندگی خداوند و رسیدن به کمال مطلوب خلق‌شده‌اند و خلقت آنها بیهوده نیست./837/پ202/ی

ارسال نظرات