۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۶۸۹۶۷

ابراز تأسف پاپ از کشتار همجنس‎گرایان در حادثه توهمی هولوکاست

خبرگزاری رسا ـ پاپ فرانسیس نسبت به کشتار همجنس‎گرایان در حادثه توهمی هولوکاست ابراز تأسف کرد.
پاپ
 
به گزارش خبرگزاری رسا، پاپ فرانسیس روز یکشنبه در سخنرانی خود در جمع جوانان شهر تورین ایتالیا به مطالب جنجال برانگیزی اشاره کرد.
 
وی گفت: اگر صاحبان و سرمایه گذاران کارخانه های اسلحه سازی، خود را مسیحی می دانند بسیار ریاکار هستند. دورویی و نفاق پول رایج امروز جهان شده است. افراد حرفی می زنند اما جور دیگری عمل می کنند.
 
پاپ با گفتن معادل عبری هولوکاست یعنی شوآه به دفاع از وجود این مساله پرداخت و افزود: دیدن تصاویر واگن هایی که یهودیان، همجنس گرایان، مسیحیان و سایر اقشار را به اردوگاه هایی نظیر آشوویتز می بردند تا به قتل برسانند، بر همگان تاثیرگذار است.
 
این قسمت از سخنرانی وی از آن جهت حائز اهمیت است که نخست اینکه مدعیان وجود هولوکاست آن را واقعه کشتار یهودیان می دانند و نه مسیحیان، ثانیا آوردن نام همجنس گرایان در کنار پیروان ادیان الهی مسیحیت و یهودیت آن هم از سوی فرد اول دینی مسیحیت معنای مختلفی دربر دارد.
 
نکته جالب تر اینست که شخص اول مسیحیان جهان در ادامه صحبت های خود بعد از نقل واقعه کشتار 1.5 میلیون تن از مسیحیان ارمنی به دست ترکان عثمانی، از واژه نسل کشی استفاده نکرد.
 
این در حالی است که وی پیش از این در اظهار نظری، کشتار ارامنه را اولین نسل کشی قرن بیستم خوانده و با این اظهار نظر خشم مقامات ترکیه را برانگیخته بود./847/ب902/د
ارسال نظرات