۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۲۶۹۰۲۲
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

6 خانه عالم در روستاهای کاشان در دست ساخت است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: تعداد 6 باب خانه عالم با وسعت یکصد متر مربع در روستاهای پر جمعیت شهرستان کاشان در دست احداث است.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: تاکنون 25 خانه عالم در روستاهای پرجمعیت شهرستان کاشان با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان و همیاری مردم این روستاها احداث شده است و 6 خانه عالم دیگر نیز در دست احداث است.

 

وی با اشاره به این که سال گذشته بیش از 650 میلیون تومان برای ساخت خانه های عالم در شهرستان کاشان پرداخت شده است، گفت: برای ساخت هر باب خانه عالم  در روستاهای پرجمعیت 60 درصد اعتبار آن از محل اعتبارات سازمان تبلیغات اسلامی و زمین و 40 درصد مابقی آن از سوی اهالی روستا تأمین می‌شود.

 

به گفته وی، در سال گذشته بیش از 650 میلیون ریال اعتبار برای ساخت خانه‌های عالم در روستاهای پر جمعیت شهرستان کاشان از سوی سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت شده است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: با بهره برداری از این شش خانه عالم در دست احداث تعداد خانه های عالم در روستاهای پرجمعیت شهرستان کاشان به 31 خانه خواهد رسید و تمامی روستاهای پرجمیعت این شهرستان از نعمت خانه عالم و روحانی مستقر بهره مند خواهند بود.

 

حجت الاسلام حسینی در ادامه بر لزوم ساخت سوئیت های با مساحت 40 مترمربع در روستاهای کم جمعیت شهرستان کاشان تأکید کرد و یادآور شد: یکی از نیازهای روستاهای کم جمعیت سوئیت برای اسکان روحانی موقت در روستاها به مناسبت های محرم، ماه مبارک رمضان و دیگر مناسبت های مذهبی است.

 

وی با اشاره به نیاز 20 سوئیت در 20 روستای کم جمعیت شهرستان کاشان افزود: برای احداث هر سوئیت با مساحت 40 متر مربع نیاز به حدود 250 میلیون ریال اعتبار است.

 

حجت الاسلام حسینی در ادامه تعداد مبلغان دارای پرونده در اداره تبلیغات اسلامی کاشان را 620 نفر و تعداد بانوان مبلغه را 337 نفر اعلام کرد و افزود: افزون بر این 23 نفر روحانی مبلغ در طرح هجرت این شهرستان هستند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان همچنین تعداد مبلغه‌های حوزوی و دانشگاهی دارای پرونده در اداره تبلیغات اسلامی کاشان را 174 نفر و تعداد مبلغه‌های سنتی را 162 نفر و تعداد ائمه جماعات مساجد شهر را 240 نفر اعلام کرد.

 

شایان ذکر است، شهرستان کاشان با چهار بخش قمصر، برزک، نیاسر و مشکات و 58 روستای تابعه است که دورترین روستا، روستای ورکان از توابع بخش برزک 75 کیلومتر تا مرکز شهرستان کاشان فاصله دارد./1307/ت302/ح

ارسال نظرات