۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۲۶۹۰۵۷
عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان:

در صورت پیروزی تکفیری‎ها درسوریه باید فاتحه لبنان و عراق را خواند

خبرگزاری رسا ـ عضو فراکسیون حزب الله وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان هشدار داد که درصورت پیروزی تکفیری‌های تروریست در سوریه باید فاتحه دیگر کشورهای منطقه مانند لبنان و عراق را خواند.
نواف الموسوي، نماينده پارلمان و عضو فراکسيون مقاومت اسلامي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نواف الموسوی، عضو فراکسیون حزب الله وفاداری به مقاومت، با اشاره به اوضاع نامطلوب داخلی و وضعیت متزلزل امنیت در مرزهای مشترک سوریه با لبنان، تاکید کرد: هیچ امتی امروز به کرامت و عزت دست نخواهد یافت مگر اینکه میلیون‌ها جوان آن برای کسب استقلال و حاکمیت در جنگ‌های مختلف شرکت کنند و این یک شعار نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: وضعیتی که ما امروز در لبنان به سر می بریم ، طبیعی است زیرا اکنون روشن شده برخی مدعیان متوهم حاکمیت کسانی هستند که برای کسب مال و حمایت در مقابل در خانه این سفیر و آن سفیر ایستاده اند.

 

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت تصریح کرد: این جماعت که در کشورشان جوانانی شهادت طلب برای دفاع از حقوق و خاک لبنان وجود دارد، باید روابطشان با دیگران عزتمندانه و مبتنی بر احترام متقابل باشد.

 

الموسوی اظهار داشت: روابطی که براساس کمک‌های مالی شکل گرفته باشد تضمین کننده حاکمیت و استقلال و آزادی لبنان نخواهد بود.

 

سایت افشاگر ویکی لیکس تاکنون اسناد زیادی را از رسوایی های دیپلماتیک رژِیم سعودی منتشر کرده که براساس آنها برخی مقامات لبنانی عضو گروه 14 مارس برای گرفتن پول و کسب حمایت عاجزانه دست به دامان آل سعود شده اند.

 

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت گفت: طبیعی است که همه برای کسب حمایت از سیاست ها و برنامه های خود خواستار حمایت می شوند اما بین کمک ها و پرونده ها و مواضع اختلاف از زمین تا آسمان است.

 

وی افزود: همه شنیدید که یک طبقه سیاسی در لبنان برای کسب حمایت مالی و سیاسی با هدف محکم کردن و تقویت سیطره یک جانبه خود بر حاکمیت دست به دامن خارجی شده و خود را به آنها فروخته است.

 

الموسوی تاکید کرد: تنها کسانی قادر هستند از حاکمیت، آزادی و استقلال لبنان دفاع کنند که در جبهه مقاومت و شهادت قرار دارند و تحت هیچ شرایطی به عنوان یک انسان شرافتمند حاضر نیست ، خون، ارزش و خانواده اش را برای کسب حمایت خارجی و بیگانه بفروشد.

 

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت تصریح کرد: ما این قربانی ها و شهدا را تقدیم می کنیم زیرا به باورها و عقاید راسخ خود ایمان داریم و بر همین اساس روابط ما به عنون یک گروه سیاسی لبنانی با همه جهان به ویژه دوستان و همپیمانان بر اساس احترام متقابل و کامل است و این رویکرد را سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله بارها مورد تاکید قرار داده است.

 

وی سئوال کرد: چگونه از یک طبقه سیاسی که خود را فروخته است می توان انتظار داشت برای تحقق استقلال ، آزادی و حاکمیت لبنان تلاش کند و با این طبقه که هیچ اراده ای برای تصمیم گیری ندارد چگونه می توان به توافق و تفاهم رسید.

 

الموسوی افزود: آیا با این طبقه سیاسی قبل از کسب رضایت طرف خارجی و بیگانه حامی مالی و سیاسی آن می توان اصلا به توافق و تفاهم رسید.

 

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت تاکید کرد: هیچ طرفی نمی تواند با ما این گونه برخورد کند ، همه با ما بر اساس احترام متقابل برخورد می کنند زیرا برای دفاع از اصول خود و دفاع و حمایت از همه لبنانی ها قربانی می دهیم و اگر نبود این دفاع تاکنون احدی از آن طبقه سیاسی در لبنان باقی نمانده بودند.

 

وی با بیان اینکه مقاومت از لبنان در مقابل تهدید و خطر صهیونیست ها حمایت می کند، خاطرنشان کرد:اگر مجاهدان مقاومت در مقابل حمله داعش نایستاده بودند تاکنون روستاها و شهرک های مرزی از جمله مسیحی تاکنون سقوط کرده و تحت اشغال این گروه تروریستی تکفیری بود.

 

الموسوی از سران گروه 14مارس خواست با صراحت و جرئت همان سخانی را که در اتاق های دربسته به خودشان می گویند، به هوادارنشان هم بگویند که نبرد حزب الله در رویارویی با تکفیری ها از لبنان بلکه منطقه حمایت کرده است زیرا اگر تکفیری ها در سوریه پیروز شوند، باید فاتحه دیگر کشورها مانند لبنان و عراق را خواند./1321/ب902/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات