۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۲۶۹۰۸۴
وزیر امور خارجه کشورمان پس از ورود به لوکزامبورگ:

اهمیت دستیابی به توافق خوب و مناسب بیشتر از چند روز دیر یا زود شدن است

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اهمیت دستیابی به توافق خوب و مناسب بیشتر از چند روز دیر یا زود شدن درزمان است.
محمد  جواد ظريف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف روز دوشنبه پس از ورود به لوکزامبورگ پیرامون روند نگارش متن توافقنامه هسته­ای به تلاش تیم مذاکره کننده کشورمان بعد از گفت و گوهای لوزان اشاره کرد و افزود: هنوز اختلافاتی باقی مانده که برخی فنی و برخی هم سیاسی است.

 

وی خاطرنشان کرد: با این حال تلاش می­کنیم تا در اولین فرصت کار را به اتمام برسانیم.

 

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: همه طرف­های مذاکره کننده از زیاده خواهی و ادعاهای خارج از چارچوب­های بین­المللی خودداری کنند تا دستیابی به توافق ممکن شود.

 

ظریف به دیدارهای خود در لوکزامبورگ اشاره و تصریح کرد: دیدار با مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وزرای امور خارجه سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس و گفت و گو درباره آخرین وضعیت مذاکرات و چگونگی دستیابی به توافق نهایی و ضرورت اقدام مشترک برای این­که کار در آینده امکان پذیر شود نیز موضوع برخی گفت و گوها خواهد بود.

 

وی افزود: در دیدارهای امروز درباره موضوعات منطقه­ای از جمله بحران یمن و اوضاع سوریه و افراطی­گری در منطقه گفت و گو خواهیم کرد.

 

مذاکرات ظریف و همتای آلمانی­اش

همچنین در ابتدای این سفر هیأت مذاکره کننده ایرانی به ریاست محمدجواد ظریف با هیأت آلمانی به ریاست فرانک والتر اشتاینمایر وزیر امور خارجه این کشور در لوکزامبورگ دیدار کرد.

 

دو طرف در این دیدار آخرین تحولات مربوط به روند گفت و گوها برای نگارش متن توافقنامه هسته­ای را بررسی کردند.

 

در این دیدار عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه کشورمان و هلگا اشمید معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز حضور داشتند./822/د101/ج

ارسال نظرات