۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۲۶۹۱۳۲
نماینده مجلس مطرح کرد؛

زیاده خواهی‌های آمریکا در مذاکرات علت اصلی تصویب طرح صیانت از حقوق هسته ای

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: زیاده خواهی های آمریکا و هم پیمانان آنها در مذاکرات علت اصلی تصویب طرح صیانت از حقوق هسته ای در مجلس است.
احمدي نماينده کنگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام موسی احمدی نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای و اینکه چه عاملی سبب شد تا نمایندگان مجلس به فکر این طرح باشند، گفت: زیاده خواهی های آمریکا و هم پیمانان آنها در مذاکرات سبب شد آنها هر روز مطلبی تازه را در مذاکرات مطرح کنند؛ یک روز بحث پذیرش پروتکل الحاقی و موضوع نظارت بر مکان های نظامی و روز دیگر تحقیق از دانشمندان هسته ای و دستاوردهای هسته ای ما را پیش می کشیدند و یک روز مساله زمان بندی تحریم ها مطرح می کردند.

 

وی افزود: شائبه این موضوع می رفت که آمریکایی ها با نگاه سلطه جویانه مسائلی را بر دیپلمات های مذاکره کننده هسته ای ما تحمیل کنند بنابراین در مقابل کنگره آمریکا و نظارت به مذاکرات هسته ای و امضای توافقنامه در جایگاه نمایندگان مجلس که نمایندگان مردم و نخبگان حضور دارند و افراد دلسوزی که آرمانگرا به ارزش های اسلامی هستند مجلس شورای اسلامی بر آن شد تا در بحث استقلال طلبی این طرح ارائه شود.

 

نماینده مردم دیر، کنگان، عسلویه و جم بیان داشت: ارائه این طرح از سوی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم در مجلس نکته و قوت قلبی است در مقابل زیاده خواهی های آمریکا، در مقابل تحریم ها و امضای توافقنامه و موضوع دسترسی به اماکن نظامی ما و مسائل دفاعی و سیاسی کشور با توجه به چارچوب هایی که مقام معظم رهبری در راستای آن بیان کردند.

 

وی ادامه داد: همه نمایندگان رأی 93 درصدی را به این طرح دادند که طرحی بی سابقه بود و فقط 3 نفر با آن مخالفت کردند نتیجه رأی 93 درصدی نمایندگان به این طرح مشخص شد که نمایندگان و مردم ایران بیدار و هوشیار هستند و در راستای توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری گام بر می دارند.

 

حجت الاسلام احمدی در پاسخ به اینکه این طرح تا چه اندازه می تواند بر روند مذاکرات تأثیر داشته باشد، اظهار کرد: اکنون که مذاکرات برای توافق زمان بندی شده است و متن توافقنامه در حال نگارش است قطعا بر امضای توافقنامه و نتیجه مذاکرات تا 11تیرماه تأثیر دارد.

 

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس بیان داشت: نگاه نمایندگان مردم در مجلس یک نگاه ملی گرا است و مردم شریف و بزرگوار ملت ایران خواهان استقلال کشور و دلسوز آینده کشور هستند.

 

وی افزود: انرژی هسته ای یکی از ملزومات مورد نیاز کشور و ملت ایران است و نگاه نمایندگان مجلس به ملت و مردم است.

 

حجت الاسلام احمدی یادآور شد: در تشییع شهدا از همه گروه و طیفی آمده بودند و نگاه ها و شعارهای مردم در یک چیز خلاصه می شد؛ اینکه ما با همه تحریم ها و فشارها از منافع ملی خود دفاع می کنیم.

 

وی افزود: دولت هر وقت اقتضا کند به دور از نگاه های جناحی و سیاسی در مقابل زیاده خواهی زیاده خواهان می ایستد و شعار همدلی سر می دهد./833/پ202/ب4

ارسال نظرات