۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۲۶۹۱۳۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

لزوم تغییر و اصلاح ساختاری فعالیت های فرهنگی در کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با بیان این که حوزه فرهنگ در کشور مشکل ساختاری دارد، گفت: اقدامات و برنامه های فرهنگی در کشور نیازمند تغییر و اصلاح ساختار هستند.
حجت الاسلام خادمي - مديرکل تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در جمع متولیان این نهاد در استان به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و هفته تبلیغ دینی، با اشاره به مسائل و مشکلات بخش فرهنگ در کشور، اظهار کرد: نبود نیروی انسانی ماهر و عالم یکی از مهم ترین معضلات این بخش به شمار می رود.

 

وی اضافه کرد: حوزه فرهنگی ظرافت های خاص و نیازمندی های ویژه داشته و در عصر جدید نیز می بایست در اصول و مبانی تبلیغی از شیوه های مدرن و روش های نو استفاده کرد اما متأسفانه در حوزه تبلیغ دینی و فرهنگ اسلامی کمبود نیروی انسانی ماهر و عالم آگاه به شدت احساس می شود.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به فعالیت مدارس علوم و معارف قرآنی صدرا زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار امیدواری کرد که این مدارس در آینده ای نه چندان دور با تربیت نیروهایی متخصص و ماهر در زمینه معارف و تبلیغ امور دینی، کمبودهای این بخش در زمینه نیروی انسانی را جبران و ضعف فرهنگی دستگاه ها از لحاظ نیروی انسانی ماهر را مرتفع کنند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امروزه تهاجم فرهنگی دشمنان با استفاده از فضای مجاری و شبکه های اجتماعی به صورت آشکار و غیرآشکار به درون خانواده های مسلمان ایرانی نفوذ کرده اما در مقابل ما در برابر این تهاجمات مشکل ابزاری و اصولی داریم.

 

وی تصریح کرد: برای مقابله با این تهاجمات نوین نیازمند ابزار، اصول و اجرای شیوه های مدرن تبلیغی بوده چرا که دارای فرهنگی عمیق و غنی با پشتوانه عظیم دین مبین اسلام هستیم اما با وجود این لازم است با زبان خود مردم و نسل های جدید با آنها صحبت کرد.

 

حجت الاسلام خادمی اضافه کرد: اگر چه دستگاه های مختلف فرهنگی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون فعالیت ها و تلاش های زیادی انجام داده و موفقیت هایی نیز در این زمینه حاصل شده اما باید پذیرفت که مشکلات زیادی در این بخش وجود دارد.

 

به گفته وی حوزه فرهنگ کشور مشکل ساختاری دارد و رفع این مشکلات و اصلاح ساختار نیز موضوعی کلان بوده که از توان و اختیار استان ها و مسؤولانی استان خارج است و می باید مسؤولان ارشد کشور تدبیری اساسی برای اصلاح این ساختار بیاندیشند.

 

حجت الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: باید ساختار فرهنگی کشور تجدید شده و با ایجاد ساختاری فعال، مبتنی بر واقعیات و پاسخگو در حوزه فرهنگ، برای رفع مشکلات فرهنگی موجود در کشور طرحی نو انداخته شود.

 

وی با اشاره به این که در ساختار فعلی بسیاری از دستگاه در حوزه فرهنگی فعالیت می کنند و در برخی موارد نیز اقدامات و فعالیت ها به صورت موازی انجام می شود، افزود: افزون بر این در حال حاضر متأسفانه بسیاری از فعالیت های فرهنگی به صورت سلیقه ای و کارشناسی نشده صورت می گیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در خاتمه با بیان این که باید پذیرفت حوزه فرهنگ در کشور مشکل ساختاری دارد، افزود: اکنون زمان آن رسیده که اقدامات و برنامه های فرهنگی در کشور تغییر و از نظر ساختاری اصلاح شوند.

 

گفتنی است، یکم تیرماه سال 1360 امام خمینی(ره) فرمان تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی را صادر کرد، این روز و هفته بعد از آن در تقویم کشور به عنوان روز و هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی نامگذاری شده است./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات