۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۲۶۹۱۴۳
سفیر سابق ایران در چین:

بی توجهی به وصیت‌نامه امام خمینی از کوتاهی‌های ما است

خبرگزاری رسا ـ سفیر سابق ایران در چین گفت: یکی از کوتاهی‌ها در جمهوری اسلامی ایران عدم توجه کافی به وصیت‌نامه امام خمینی(ره) است که باید به عنوان یک سند بالادستی ثبت شود.
جواد منصوري

به گزارش خبرنگا خبرگزاری رسا، جواد منصوری شب گذشته در همایش اقتصاد سیاسی، انفعال یا اقتدار، وحدت و یکپارچگی مردم را از عوامل مهم و اساسی در تقویت نظام برشمرد و اظهار داشت: یکی از کوتاهی‌ها در جمهوری اسلامی ایران عدم توجه کافی به وصیت‌نامه امام خمینی(ره) است که باید به عنوان یک سند بالادستی ثبت شود.

 

وی این انقلاب را یک هدیه غیبی و تحفه الهی دانست و افزود: یکی از حرکت‌های مهم امام خمینی(ره) در طول رهبریت خود آگاه‌سازی مردم بود و مردم صداقت را در امام دیدند که به ایشان اعتماد کردند، آگاه‌سازی، متحد و فعال کردن از سوی امام قدرتی بود که حکومت‌ها در مدت زمان طولانی نتوانستند در مقابل مردم بایستند.

 

سفیر سابق ایران در چین دومین حرکت امام(ره) را افشای ماهیت دشمن عنوان و تصریح کرد: این‌ طرز تفکر که گفته شود می‌توان با دشمن ساخت و کنار آمد بسیار جاهلانه به نظر می‌رسد، روشنفکران در دهه 40 اسرائیل را به عنوان یک سوسیالیست پیشرفته می‌دانستند و امام در آن زمان ماهیت اصلی اسرائیل را افشا کردند.

 

منصوری به دیگر حرکت‌های مهم امام در عرصه انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: اعتقاد به توانایی و قدرت‌آفرینی از ویژگی‌ها و حرکت‌های اساسی امام(ره) بود که ایشان معتقد بودند اگر مردم در صحنه حضور داشته و آگاه باشند قدرتی را ایجاد می‌کنند که شکست نمی‌خورند.

 

وی با تاکید بر این‌که دشمن نقطه مقابل ما است، متذکر شد: نباید تسلیم دشمن شویم که این مسأله به صلاح ما نیست حتی اگر بخواهد همه ما را از بین ببرد. ما مردم می‌توانیم و قادر هستیم به تمام خواسته‌های خود برسیم از این رو وارد کردن کالاها از خارج نشان ‌می‌دهد که افکار دشمن در مغز و ذهن ما اثر گذاشته است.

 

نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع از مظلومان و محرومان همچنین مقابله با ظالمان را از دیگر ویژگی‌های امام برشمرد و اضافه کرد: امام خمینی (ره) همواره تاکید بر نفی سلطه داشتند و در سراسر سخنانشان این مطلب به روشنی هویدا است، ارزش حیات آدمی آزادی و استقلال است.

 

منصوری وحدت، پیوند با اسلام و استقلال را یکی از اصول ثابت امام عنوان کرد و یادآور شد: رمز بقای انقلاب اسلامی همان پیروزی است، ما در قیامت هیچ حجتی بر اعمال خود نداریم اگر به وصیت‌نامه امام خمینی(ره) عمل نکنیم./815/پ202/ب4

ارسال نظرات