۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۲۶۹۱۴۸

برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در ماه مبارک رمضان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اعزام مبلغ به مناطق شهری و روستایی، فراهم سازی شرایط برای حضور مردم در راهپیمایی روز قدس و نماز عید سعید فطر، برپایی محافل انس با قرآن کریم و همکاری در برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن را از مهم ترین برنامه های این نهاد دینی در ماه رمضان اعلام کرد.
حجت الاسلام فخري، مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي

حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان اظهار داشت: هزار و 200 نفر از مبلغان بومی و غیر بومی برای ترویج فرهنگ ناب اسلامی و آشنایی مردم با معارف هدایت گر دین اسلام به مناطق شهری و روستایی استان اعزام شده اند.

 

وی به احیای شب های قدر در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: تلاش می شود این مراسم انسان ساز به بهترین شکل ممکن انجام شود.

 

حجت الاسلام فخری فراهم کردن شرایط برای حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز قدس را مورد تأکید قرار داد و افزود: نظم بخشی به این مراسم و پخش بنرهای تبلیغاتی از جمله وظایفی است که در روز قدس همکاران اداره کل تبلیغات اسلامی برعهده دارند.

 

وی با اشاره به این که مردم همه ساله در تجدید پیمان با رهبر کبیر انقلاب و  لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب به صورت گسترده در آخرین جمعه ماه رمضان راهپیمایی می کنند که باید این حضور مردم روزه دار باشیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: برگزاری نماز عید فطر از جمله مراسم هایی است که این دستگاه در اجرای آن نقش ایفا می کند تا امکانات لازم برای تجمع عظیمی از نمازگزاران در روز عید فطر فراهم شود و مردم در شرایط و مکان های مطلوبی به اقامه نماز بپردازند.

 

حجت الاسلام فخری برگزاری محافل انس با قرآن کریم و مشارکت در جمع خوانی قرآن که در مصلای ارومیه برگزار می شود را از دیگر فعالیت های این نهاد در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

 

وی به وصف ماه مهمانی الهی پرداخت و گفت: ماه رمضان ماه روزه داری و ماه نزول قرآن است و پیامبراکرم(ص) می فرماید؛ "ماه رمضان ماه نزول رحمت و غفران الهی است".

 

حجت الاسلام فخری ماه رمضان را بهترین فرصت برای انجام اعمال خداپسندانه و کارهای خیر عنوان و اظهار کرد: قرآن و روایات نیز در این ماه  مؤمنان را به احسان کردن، دادن افطاری و انجام کارهای خیر سفارش کردند./936/ت302/ب4

ارسال نظرات