۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۲۶۹۱۵۷
امام جمعه خوی:

ایثارگری در راه آرمان‌های انقلاب ویژگی برجسته شهید بهشتی بود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: ایثارگری در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی از ویژگی های برجسته شهید بهشتی بود که باید الگوی قضات قرار گیرد.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی امروز در دیدار قضات و کارکنان دادگستری، ثبت اسناد و زندان شهرستان خوی به مناسبت هفته قوه قضاییه با تبریک هفته قوه قضائیه و تسلیت سالگرد شهادت شهدای حزب جمهوری اسلامی و نخستین رییس دیوان عالی کشور شهید بهشتی اظهار داشت: در تبیین جایگاه قضاوت و قاضیان حق همین بس که امام صادق(ع) می فرماید:خیر الناس قضاة الحق.

 

وی شهید دکتر بهشتی را  فقیه و اسلام شناس خواند و افزود: داشتن برنامه در تمامی کارها، متانت در گفتار و رفتار، دقت نظر در امور، آینده نگری، اهل استدلال و اقامه برهان، مدیریت و تدبیر، ایثارگری در راه آرمانهای انقلاب اسلامی از جمله ویژگی های برجسته ایشان بود که باید الگوی قضات قرار گیرد.

 

وی در ادامه با تقدیر از برنامه های گسترده هفته قوه قضائیه به ویژه پاسخگویی به سوالات مردم در نوع مساجد شهر تصریح کرد: از جمله موضوعاتی که لازم است مورد توجه جدی قضات قرار گیرد پاسخگویی جدی به شایعات بیرونی و جلوگیری از تخلفات اداری زیر مجموعه است.

 

امام جمعه خوی قضات را به تحمل بداخلاقی های احتمالی بعضی از مراجعین سفارش کرد و گفت: دقت مضاعف در نظریات کارشناسان، حمایت و پیروی جدی از مدیریت حوزه قضایی، احتیاط لازم در گزارشات ضابطین، هوشمندی در برابر باندهای فساد، بهره گیری از بسیج و نیروهای امنیتی در ارزیابی افکار عمومی، دقت لازم در مستندات احکام صادره از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به سخنی از امیرمؤمنان(ع) که می فرمایند: "لیس من العدل القضاءُ علی الثقة بالظن" خواستار فراهم سازی زمینه های لازم جهت اظهار نظر مردم در جلسات پرسش و پاسخ شد.

 

در ادامه جلسه حسن زاده، رییس حوزه قضایی خوی گزارشی از عملکرد دادگستری و قضات در رسیدگی به پرونده ها ارائه کرد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات