۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۲۶۹۳۷۲
نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان:

هدف استکبار جهانی در حمایت از اقوام و مذاهب ایجاد اختلاف است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان با بیان این که معرفت پروردگار امری لازم و عقلی است و شناخت امام بهترین راه برای شناخت و اطاعت خدا است، گفت: گفت: هدف استکبار جهانی در حمایت از اقلیت ها ایجاد اختلاف است.
آيت الله مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، بعد از ظهر امروز در مدرسه علمیه ملا عبدالله اصفهان،گفت: از جمله فواید تقویت محبت نسبت به اهل بیت(ع)، ترگ گناهانی است که بسیار جاذبه دارند و از راه های عادی نمی توان آن ها را ترک کرد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مودت اهل بیت و در بعضی از موارد ولایت ایشان، شرط قبولی اعمال ما است، ابراز داشت: این که مودت اهل بیت(ع) در حد واجب است به دلیل مصلحت های بالایی است که در آن نهفته است.

 

وی مهم ترین فایده مودت اهل بیت(ع) را بهترین راه برای شناخت و اطاعت خداوند دانست و گفت: این کار از طریق شناخت امام معصوم میسر می شود و معرفت پروردگار هم یک امر لازم عقلی و از واجباتی است که بر گردن انسان است.

 

آیت الله مهدوی اظهار داشت: اگر  فکر کنیم که احتمال آن که خدایی هست وجود دارد و اگر خدا باشد، تمام زندگی ما به وجود او گره خواهد خورد، آن وقت مصلحت آن قدر زیاد می شود که عقل حکم می کند تا به دنبال خداشناسی برویم و حتی آن را واجب می داند. 

 

نماینده مجلس خبرگان با اشاره به این که تفاوت های بین انسان ها و نظام های مؤمن و کافر به خداوند بسیار زیاد است و تنها ظاهر آن ها با هم  یکسان هستند، توضیح داد: انسان مؤمن حرام نمی خورد، دروغ نمی گوید و نسبت به دنیا علقه ندارد، در حالی که کافر نسبت به دنیا علقه دارد و هر کاری می کند تا به دنیا برسد.

 

وی ابراز داشت: استکبار جهانی و کشورهایی نظیر آمریکا با پول مردم دیگر جهان مملکت خود را آباد می کنند، پول ملت ایران را بلوکه کرده اند یا مثلا استعمار پیر انگلستان با تضعیف سایر ملل و چپاول اموال آن ها از راه های نامشروع صاحب ثروت های بزرگی شده اند که از راه حرام به دست آمده اند و ما هم می توانیم این کارها را بکنیم اما نظام جمهوری اسلامی مؤمن به خداست و این اعمال را مجاز نمی داند.

 

آیت الله مهدوی بیان داشت: استکبار جهانی گاهی بحث حمایت از حقوق اقلیت ها در کشورهای دیگر نظیر ایران را مطرح می کند، مثلا دفاع از حقوق یهودی ها و یا بهایی ها که اصلا ممکن است هیچ اعتقادی هم به آن ها نداشته باشند، اما هدف آن ها ایجاد اختلاف و تضعیف آن نظام هاست، مثلا کانادا حکم اعدام یک قاتل شرور در ایران را ظالمانه می داند و از آن شخص قاتل حمایت می کند که این از روش های نظام های کافر برای تضعیف و چپاول سایر ملل است.

 

نماینده مجلس خبرگان افزود: الآن در عراق هم آمریکایی ها به ظاهر از حقوق کردها و سنی ها دفاع می کنند، اما در واقع هدف آن ها تجزیه عراق و تبدیل کردن آن به دولت های کوچک و ضعیف و در نتیجه وابسته کردن آن  به خودشان است، عده ای احمق هم به طمع پست و مقام، با ساده لوحی از طرح تجزیه عراق حمایت می کنند و آمریکا به بهانه حمایت از اقلیت ها می خواهد عراق را تجزیه و تضعیف کند.

 

وی ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی هم می تواند در کشورهای غربی توطئه کند، مثلاً به راحتی می توان در آنجا فرقه های ساختگی به وجود آورد چون مردم آن ها تشنه معنویت هستند و به دلیل اوضاع بد روحی می توان به راحتی آن ها را فریب داد و بعد هم می توانیم با حمایت از حقوق آن فرقه ها به اختلاف در آن کشورها دامن بزنیم و بهره برداری کنیم، اما دین ما و مؤمن بودن ما این اجازه را به ما نمی دهد.

 

بهترین راه معرفت خدا شناخت امام معصوم است/ ائمه تجلی صفات خدا هستند

آیت الله مهدوی افزود: بهترین راه شناخت خداوند، شناخت امام و سپس کسب محبت نسبت به ایشان و در نهایت اطاعت از ایشان که همان اطاعت از خداست، می باشد و  راه ها ی اطاعت از خدا ابتدا با شناخت خدا، سپس کسب محبت خدا و در نهایت هم اطاعت از خداست که می توان از راه دنیا هم به آن رسید ولی کامل نیست و کامل ترین و بهترین راه شناخت خدا شناخت ائمه(ع) است.

 

نماینده مجلس خبرگان تصریح کرد: ائمه(ع) تجلی همه صفات خدا غیر از ربوبیت او هستند و تنها خالق بودن خدا در آن ها نیست و الا تمام صفات خداوند در ائمه اطهار(ع) متجلی است و واجب بودن شناخت امام معصوم(ع) و مودت آن ها در همین جا مشخص می شود زیرا که آن ها بهترین راه برای رسیدن به خدا هستند. 

 

وی ابراز داشت: شناخت خدا از طریق دنیا کامل نیست و بهترین راه شناخت خدا همان شناخت چهارده معصوم است،هر چند عموم مردم به چنین کسی بگویند که گویی دیوانه شده است و کارهایی می کند که نابخردانه به نظر می رسد.

 

 هر کدام از شناخت محبت و اطاعت پروردگار مستقل و اصیل هستند

آیت الله مهدوی اظهار داشت: آیات 12 سوره طلاق، 56 سوره ذاریات، 2 سوره ملک، 118 سوره هود، 15 سوره مؤمنون و آیات دیگر قرآن کریم نشان دهنده هدف بزرگ خلقت ما که همان مهدی گونه شدن است، هستند.

 

امام جمعه موقت اصفهان تأکید کرد: هر کدام از مراحل شناخت خدا، کسب محبت نسبت به پروردگار و اطاعت خدا مستقل و اصیل هستند و شناخت و کسب محبت هر چند راه رسیدن به اطاعت خدا هستند اما هر کدام به تنهایی کمال محسوب می شوند و نداشتن آن ها برای انسان نقص است و در حالی که حالت مقدمیت دارند، حالت اصلیت و استقلال و کمال هم دارند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: فطرت انسان کمال جو است و اگر ببیند کمالی در کسی وجود دارد به او علاقمند می شود و شناخت نسبت به انسان کامل هم برای ما کمال است و کسی که او را نمی شناسد برای او نقص محسوب می شود و به دنبال شناخت، محبت و سپس اطاعت می آید./939/پ201/ش

ارسال نظرات