۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۲۶۹۳۹۹
سخنران حرم رضوی:

خودداری از ارتکاب گناه بهترین روش شکرگزاری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد در حرم رضوی با تأکید بر شکرگزاری بر نعمات الهی گفت: شکر زبانی به تنهایی نشانه نفاق است بنابراین از بهترین راه های سپاس گزاری و شکرگزاری نعمت های خداوند خودداری از ارتکاب گناه است.
حجت الاسلام اسلامي فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد، عصر امروز در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با تأکید بر شکرگزاری بر نعمات الهی اظهار کرد: هر چه رشد کنیم و امکانات بیشتری فراهم کنیم برای نزول رحمت و دستیابی به نعمت های الهی باید به خداوند روی بیاوریم و نگاهمان به آسمان باشد به طور مثال هر چه دست اندرکاران و دولت به سدسازی بپردازند وقتی بارانی نبارد این امکانات کاربردی پیدا نمی کند.

 

وی با تأکید بر ضرورت آگاهی از آثار گناهان گفت: لازم است بدانیم که کمبود بارندگی، گرانی، تبدیل شدن نعمت به نقمت، هتک عصمت و ترویج بی حیایی در جامعه اثر کدام یک از اعمال ما است.

 

حجت الاسلام اسلامی فر افزود: امام سجاد(ع) در تفسیر تعبیرات دعای کمیل بیان فرموده اند که چه گناهانی سبب هتک عصمت و رها شدن از پناهندگی خداوند می شود که خوردن شراب و غمار بازی از جمله آن ها است.

 

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد خاطرنشان کرد: بیان حرف های زشت و رکیک در قالب لطیفه و جوک، هم نشینی با انسان های منحرف از دیگر گناهانی است که سبب ترویج بی حیایی در جامعه می شود.

 

وی با اشاره به این که امام سجاد(ع) به گناهانی که نقمت آور هستند نیز اشاره کرده اند که در مضمون دعای روز ششم نیز آمده است، گفت: مسخره کردن دیگران، تکبر و فخرفروشی به مردم به واسطه نعمت هایی که خداوند در اختیارمان قرارداده است سبب سلب نعمت و تبدیل آن ها به نقمت می شود.

 

حجت الاسلام اسلامی فر با تأکید بر این که شکرگزار نعمت های خداوند باشیم، خاطرنشان کرد: شکر زبانی به تنهایی نشانه نفاق است و امیرمؤمنان علی(ع) فرموده اند: «مؤمن با عمل تشکر می کند اما تشکر آدم منافق از زبان تجاوز نمی کند».

 

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد خاطرنشان کرد: از بهترین راه های سپاس گزاری و شکرگزاری نعمت های خداوند این است که بر اعمال خویش مراقبت داشته باشیم و مرتکب گناهی نشویم./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات