۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۲۶۹۴۵۹

نمایشگاه «اعجاز قرآن و دستاوردهای دانشمندان مسلمان» در قطر افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاهی علمی با موضوع اعجاز قرآن و دستاوردهای دانشمندان مسلمان، دیروز، دوم تیرماه، در شهر «دوحه»، پایتخت قطر افتتاح شد.
نمايشگاه  اعجاز و انجاز قرآن در قطر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نمایشگاه علمی «اعجاز قرآن و دستاوردهای دانشمندان مسلمان» به‌همت مؤسسه فرهنگی «کتارا» قطر و در چارچوب جشنواره رمضانیه با عنوان «اعجاز و انجاز»(اعجاز و دستاورد) برگزار می‌شود.

 

این نمایشگاه علمی در پنج بخش و با هدف دعوت به تفکر و اندیشه در اعجاز قرآن کریم و تأمل در دستاوردهای دانشمندان مسلمان راه‌اندازی شده است.

 

در بخش نخست نمایشگاه که «آیه وإعجاز»(آیه و اعجاز) نام‌گذاری شده است، برخی از آیات قرآن کریم که دربردارنده وجوهی از اعجاز پرودگار در آفرینش و هستی است، همراه با تصاویر مربوطه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

همچنین، در نمایشگاه «عالم و انجاز»، 20 تابلو در معرفی مشهورترین دانشمندان مسلمان که در کشف و اختراع پیشرو بودند و اکتشافات آنها به‌عنوان یک واحد علمی و مرجع برای علمای غرب در پژوهش‌ها و مطالعات آنها قرار گرفته، ارائه شده است.

 

بخش سوم این نمایشگاه علمی به معرفی اختراعات علمی مسلمانان مانند ادوات جراحی و اسطرلاب اختصاص دارد.

 

در بخش چهارم نمایشگاه نیز، مجموعه‌ای از نسخه‌های خطی نفیس و ارزشمند، اسناد نادر و کتاب‌‌های علمی برخی از مشاهیر مسلمان ارائه شده است.

 

در بخش پنجم این نمایشگاه علمی نیز مراحل اختراع دوربین به وسیله دانشمندان مسلمان را معرفی می‌کند./980/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات