۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۶۹۴۷۲

مجلس مجددا به فانی اعتماد کرد

خبرگزاری رسا ـ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استیضاح وزیر آموزش و پرورش موافقت نکردند و وی مجددا در سمت خود ابقا و در مسؤولیت وزارت ماندنی شد.
فاني جلسه استيضاح فاني در مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، بررسی استیضاح وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی مطابق با آیین نامه های داخلی مجلس برگزار شد.

 

در مراسم برگزاری استیضاح وزیر آموزش و پرورش اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و برخی دیگر از مقامات دولتی و وزرا حضور داشتند.

 

پس از ارائه دیدگاه های موافقان و مخالفان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نهایت با 76 رأی موافق، 167 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 256نماینده حاضر در جلسه با استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش مخالفت کردند.

 

بر این اساس، پس از نطق موافقان و مخالفان استیضاح و دفاعیات وزیر آموزش و پرورش، فانی با این رأی مجددا در سمت خود به عنوان وزیر آموزش و پرورش ابقا شد.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد پس از قرائت آرای نمایندگان در سخنانی اظهار کرد: همکاران ما در مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز استیضاح آقای فانی با دولت همدلی کردند و به ابقا آقای فانی رای دادند.

 

وی اظهار داشت: نمایندگان با این آرا خود ابراز امیدواری کردند تا وزیر آموزش و پرورش بتواند با کمک مجلس شورای اسلامی مشکلات جامعه فرهنگی را که از آن به خوبی اطلاع دارد را برطرف سازد.


گفتنی است، پیش از این طرح استیضاح علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش روز سه شنبه (26 خرداد ماه) در 10 محور و با 64امضا پس از طی مراحل مندرج در آئین‌نامه داخلی مجلس، از سوی هیأت رئیسه اعلام وصول شده بود./858/پ202/ج

ارسال نظرات