۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۶۹۵۰۶
آیت الله کعبی:

سازش با آمریکا تحریف آشکار مکتب امام است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که تحریف شخصیت حضرت امام سبب استحاله انقلاب اسلامی می شود، گفت: این که عده ای می خواهند در جامعه جا بیندازند که می توان از مرگ بر آمریکا دست برداشت یا آمریکا شیطان بزرگ نیست این تحریف آشکار مکتب امام است.
آيت الله کعبي آيت الله کعبي

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدار جدی رهبر معظم انقلاب در زمینه تحریف شخصیت حضرت امام گفت: تحریف شخصیت پیامبر اسلام و اهل بیت(ع) به عنوان یک واقعیت توسط دنیا طلبان، جاهلان، منافقان و دشمنان اسلام اتفاق افتاده است.

 

ریشه همه تحریف ها انحراف از حق و انحراف از ولایت است
وی افزود: جریان های گوناگون با اهداف متفاوتی به تحریف شخصیت ها می پردازند، قرآن کریم ریشه همه تحریف ها را انحراف از حق و انحراف از ولایت می داند؛ توجه به منافع شخصی به جای منافع گروهی نیز زمینه ساز تحریف است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که تحریف درباره شخصیت پیامبر اسلام و اهل بیت(ع) از سوی برخی اتفاق افتاده است، اظهار داشت:این گونه نیست که انسان شاخصی برای شناخت اسلام ناب محمدی نداشته باشد.


وی ادامه داد: اگر افراد مؤمن تلاش کنند و برای شناخت حقیقت بر پایه فطرت الهی و بر معیار صحیحی حرکت کرده و تلاش عمیق انجام دهند یا به عبارت دیگر اجتهاد کنند و کاوش مجتهدانه برای فهم حقایق اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت(ع) داشته باشد به نتیجه می رسند.

 

تحریف شخصیت حضرت امام سبب استحاله انقلاب اسلامی می شود
آیت الله کعبی با بیان این که راه شناخت، حفظ و تداوم اسلام ناب محمدی در زمان غیبت اعتقاد صحیح به علم، زمان شناسی و تقوا است، ابراز داشت: در روایات آمده فقها دژهای مستحکم و نفوذ ناپذیر اسلام هستند، جایگاه فقها در عصر غیبت برای حفظ اسلام از تحریف و تداوم آن بسیار مهم بوده و سبب ایمان، امنیت وسلامت از انحراف می شوند.


وی عنوان کرد: جریانی که برای پیامبر اسلام و اهل بیت(ع) در طول تاریخ اتفاق افتاده است که به عنوان مثال بنی امیه با همتا سازی برای شخصیت های بزرگ اسلام همانند امام علی(ع)، معاویه را همتای ایشان قرار می داد؛ در مسیر تحریف اسلام ناب محمدی از راه هایی همانند چهره سازی و مطرح کردن افرادی که هیچ نقشی در اسلام ندارند، مشوش سازی و ایجاد تردید نسبت به شخصیت های درجه یک اسلام با تزویر و تطمیع و گواه سازی استفاده می شد به گونه ای که کار به جایی رسید که حضرت علی(ع) را در منبرها سب و لعن می کردند.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: این نگرانی وجود دارد همان اتفاقی که در صدر اسلام افتاده است در انقلاب اسلامی ایران نیز پدید آید، تحریف شخصیت حضرت امام و رهبر معظم انقلاب سبب تحریف و استحاله انقلاب اسلامی می شود.

 

شناخت صحیح امام و رهبری از استحاله انقلاب اسلامی جلوگیری کرده و تضمین کننده گفتمان انقلاب است
وی اضافه کرد: شناخت صحیح امام و رهبری از استحاله انقلاب اسلامی جلوگیری کرده و تضمین کننده گفتمان انقلاب است، بسیار مهم است که در این زمان مکتب امام به صورت تمام و کمال شناخته شود تا تابلوی تمام نمای معارف انقلاب اسلامی همیشه به عنوان یک تز بالادستی برای مسؤولان نظام و آحاد مردم برای تداوم انقلاب اسلامی باشد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که به دلیل اهمیت استراتژیک مکتب امام و تداوم مسیر انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب مهم ترین بحث خودشان را در 14 خرداد به مسأله تحریف امام اختصاص دادند، گفت: رهبر معظم انقلاب در طول 26 سال زعامت به نحو عالی مکتب و هدف حضرت امام را حفظ و زنده کردند و سبب رشد عالی نظام در سایه مکتب امام شدند.


وی افزود: رهبر معظم انقلاب سبب شدند که مکتب امام در مناطق گوناگون جهان توسعه پیدا کند، امروز انحراف از مکتب امام در چند جهت صورت می گیرد؛ نخستین جهت تنازل و کوتاه آمدن از باورها و ارزش های اسلامی به بهانه مصلحت عمومی است.

 

تنازل از راهبردهای استراتژیک حضرت امام در مبارزه با استکبار جهانی تحریف تفکر ایشان است
آیت الله کعبی با بیان این که تنازل از راهبردهای استراتژیک حضرت امام در مبارزه با استکبار جهانی یکی دیگر از جهات انحراف و تحریف است، اظهار داشت: امام راحل فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است؛ آزادی قدس و توجه به ملت مظلوم فلسطین از آرمان های حضرت امام است.


وی ادامه داد: حراست بر پایه مدل توسعه غربی به جای پیشرف عزت اسلامی به نام تعامل با جهان و حل مشکلات کشورهای اسلامی انحراف پیچیده سوم است، این موارد اصول انحراف و تحریف مکتب بنیان گذار انقلاب است.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظیفه حساس مؤسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام در حراست از نهضت بنیانگذار انقلاب ابراز داشت: تحریف مکتب امام فقط بعد نظری و کتابخانه ای ندارد، این که افرادی به خود اجازه دهند بدون سند و مدرک نسبتی را به امام بدهند و این نسبت را پایه پیشرفت و ترقی در ایران بدانند در حالی که امام به صورت متواتر نظرات دیگری را مطرح کرده این تحریف امام است.


وی با بیان این که حضرت امام تا آخر عمر به صورت متواتر بر مسأله تسلیم ناپذیری در برابر استکبار، وجود شعار مرگ بر آمریکا و این که آمریکا شیطان بزرک است تأکید کردند، عنوان کرد: این که عده ای می خواهند در جامعه جا بیندازند که می توان از مرگ بر آمریکا دست برداشت یا آمریکا شیطان بزرگ نیست این تحریف آشکار مکتب امام است.

 

امروز اطاعت از امام خامنه ای سبب حفظ و احیای مکتب امام است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز همه دلسوزان انقلاب، دلدادگان حضرت امام ، منسوبان و مؤسسات وابسته به حضرت امام که نام ایشان را به همراه خود دارند باید به صورت آشکار برای حفظ مکتب امام تلاش مضاعف کنند؛ همه باید برای حفظ مکتب امام و تداوم راه امام تلاش کنند، امروز اطاعت از امام خامنه ای سبب حفظ و احیای مکتب امام است.


وی با اشاره به تلاش برخی برای تئوری سازی نفی استقلال ملی اضافه کرد: حفظ استقلال بر پایه خداباوری، خود باوری، خود اتکایی و اطمینان به وعده های الهی از ویژگی های بارز در مکتب امام است؛ این که عده ای به نام تعامل با دنیا بخواهد استقلال ملی را زیر سؤال ببرند فاصله گرفتن از مکتب امام است.


آیت الله کعبی با بیان این که اگر کسی هم به نام استقلال تعامل با دنیا را ترک کند با مکتب امام فاصله گرفته است، گفت: در مکتب امام حفظ استقلال و امنیت ملی به همراه تعامل با جهان در چهارچوب عزت و بدون عقب نشینی از مبانی و اصول است./1323/ت301/ش

ارسال نظرات