۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۶۹۵۷۵
پس از کشمکش‎های فراوان؛

رییس اوقاف سنی عراق انتخاب شد

خبرگزاری رسا ـ رییس اوقاف اهل تسنن عراق پس از اختلاف‎ نظر فراوان معرفی شد.
عبد اللطيف الهميم رييس اوقاف سني عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبد اللطیف همیم از شخصیت های سیاسی و دینی عراق از سوی حیدر العبادی نخست وزیر این کشور به ریاست دیوان اوقاف سنی عراق برگزیده شد.

 

شیخ خالد ملا، رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق، انتصاب عبد اللطیف همیم به سمت ریس دیوان اوقاف سنی را تبریک گفت و این انتخاب را برگرفته از اجماع همگانی دانست.

 

وی با بیان وظیفه اصلی عبداللطیف همیم در تصحیح گفتمان دینی و جلوگیری از نشر افراطی گری گفت: 40 نفر از نمایندگان پارلمان عراق و ده ها نفر از علمای دین خواستار انتخاب همیم به سمت رییس دیوان اوقاف سنی عراق شدند.

 

الملا تصریح کرد: سازمان اوقاف سنی، یک موسسه حکومتی دینی است که فعالیتش منحصر به اهل سنت نیست بلکه با  همه مردم عراق در تعامل است. بسیاری از مشکلاتی که در طول سال های اخیر در این سازمان به وجود آمده ناشی از ضعف مدیریتی و عدم تعامل صحیح و جدی با ائمه جماعت و سخنرانان بوده است.

 

وی با اشاره به شخصیت فکری و سیاسی رییس جدید اوقاف سنی خاطر نشان کرد: عبداللطیف مناسب ترین فرد برای تصدی این پست بوده و امیدواریم با درایت و مدیریت خود فساد فراوانی که در سازمان اوقاف سنی وجود دارد را از بین ببرد.

 

رییس مجمع علمای سنی عراق در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: گروهک های تندرو و تروریستی مانند داعش، دیدگاه اعتدالی اهل سنت را از بین برده و به جای آن خشونت و کشتار را جایگزین کردند. بازگشت فکر اعتدالی به میان اهل سنت از دیگر وظایف سخت و مهم عبد اللطیف همیم به شمار می آید./981/ب902/د

ارسال نظرات