۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۲۶۹۶۵۳
فضل الله:

طایفه گرایی خط قرمز امنیت است

خبرگزای رسا ـ امام جمعه بیروت هدف دشمن را از ایجاد اختلافات داخلی به وسیله افراد نفوذی خود، تضعیف کشور برای شکست در ایستادگی دانست.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت لبنان در مراسم افطار  جمعی از خیران لبنانی با اشاره به شرایط نامطلوب امنیتی در این کشور گفت: در دورانی که زمین از ناامنی مملو شده است باید با تدبیر و پیش بینی مسایل، برای  مقابله با چالش‌های پیش رو به فکر ساختن آینده کشور و نسل‌های بعدی باشد.

 

این روحانی لبنان کسب تجربه از ایام گذشته و عدم تکرار اشتباهات گذشته را نشانه خردورزی دانست و افزود: تعصب عاملی است که در سال‌های گذشته مشکلات زیادی را به دنبال داشته و اندیشه صحیح و برپایه منطق همواره مشکلات به مقوله مذهب و سیاست از منظری درست نگریسته و مشکلی را به وجود نیاورده است.

 

فضل الله از طایفه گرایی و قومیت گرایی به عنوان خط قرمز یاد کرد و ادامه داد: اساس تروریسم و تکفیر بر پایه تعصبات بی پایه و اساس بنا شده است و تمام سرمایه گذاری دشمن در این زمینه با استفاده از ابزار اختلاف مذهبی است.

 

وی تصریح کرد: دشمن سعی دارد  با ایجاد اختلاف و درگیری داخلی جسم تنومند و قدرتمند کشور را به بیماری و ضعف دچار کرده و بعد از آن با یک تلنگر این جسم لاغر شده از وخامت اوضاع را به نابودی بکشاند.

 

امام جمعه بیروت، در پایان از تمام مسوولان کشوری و علمای اسلام خواست با جدیت مساله وحدت و حل مشکلات داخلی را در گفتمان دینی وسیاسی خود لحاظ کنند و بدانند اگر وحدت در کشور حکمفرما نباشد طوفان‌های پیش رو به راحتی ما را زمین‎گیر خواهد کرد./1321/ب902/د

ارسال نظرات