۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۲۶۹۷۱۶
یکی از علمای شیعه پاکستان:

تروریسم تنها با محاکمه حامیان آن نابود می‎شود

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه پاکستان از سیاست رییس جمهور سابق این کشور در تشکیل گروه‎های تروریستی برای ضربه زدن به شیعیان به شدت انتقاد کرد.
حجت الاسلام سيد سبطين حيدر سبزواري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید سبطین حیدر سبزواری رییس مجمع علمای شیعه پنجاب پاکستان در دیدار با محمد حسین اکبر رییس ادارہ منھاج القران الکریم و جمعی از روحانیان شیعه این کشور به بررسی مشکلات شیعیان پرداخت.

 

حجت الاسلام سبزواری با انتقاد از بحران برق، بیکاری و امنیت در پاکستان گفت: ژنرال ضیاء الحق رییس جمھور اسبق پاکستان، گروہ ھای افراطی را برای نابودی شیعه در پاکستان تاسیس کرد، اما آنان امروز خطر جدی برای امنیت کشور شمار می روند.

 

وی افزود: شیعیان بیشترین قربانی تروریسم در پاکستان هستند گرچه پیروان سایر ادیان و مذاهب و حتی مراکز نظامی نیز از این جنایت ها در امان نیستند.

 

این روحانی شیعه از عدم محاکمه سران طالبان، لشکر جھنگوی، سپاہ صحابه و دیگر گروہ ھای تروریستی و همچنین حمایت دولت ھای مناطق پنجاب و سندہ از سران تروریسم به شدت انتقاد کرد.

 

وی با تقدیر از تلاش نیروهای امنیتی برای پاکسازی مناطق از تروریسم تأکید کرد تا هنگامی که حامیان اصلی تروریسم محاکمه نشوند امنیت برقرار نخواهد شد./988/ب902/د

ارسال نظرات