۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۶۹۷۹۳
روحانی شیعه عربستان:

شیعیان قربانی افکار افراطی گروه‌های تکفیری هستند

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان عربستانی دولت را مسوول اجرای سیاست‌های وحدت ملی دانست و شیعیان را قربانی افکار افراطی گروه‌های تکفیری توصیف کرد.
شيخ عادل بو خمسين از روحانيان عربستان

 

به گزارش خبرگزای رسا، حجت الاسلام شیخ بو خمسین از روحانیان شیعه عربستانی، در سخنرانی که از شبکه "روتانا خلیجیه" منتشر شد، پدیده تکفیر را تهدیدی جدی برای پیروان مذهب شیعه در این کشور دانست و گفت: شیعیان در شرق عربستان قربانی افکار افراطی گروه‌های تکفیری هستند.


وی از مقامات عربستانی خواست تا شیعیان ساکن در این کشور را از مردم عربستان بدانند و از رفتار تبعیض آمیز با آنان اجتناب کنند.


وی از مسوولان کشوری خواست با چشم یک وطن واحد به کشور نگاه کنند و مردم عربستان را اعم از شیعه و سنی هموطنانی در یک سطح بدانند که این امر زمینه بسیاری از فتنه‌ها را بر می‌چیند.


شیخ بو خمسین دولت را مسوول اجرای سیاست‌هایی در راستای زندگی مسالمت آمیز مسلمانان مذاهب گوناگون در کشور دانست و ادامه داد: یک نظام اجتماعی که در آن زندگی مسالمت آمیز افراد جامعه به عنوان یک اصل شناخته شود به طوری که هر کس این اصل را زیر پا بگذارد مجازات شود، ضامن امنیت در کشور خواهد بود.


وی تصریح کرد: دولت با وضع قوانین در حمایت از وحدت ملی، زمینه انجام اقدامات تروریستی در کشور را برچیند و نگذارد گروه‌های تکفیری به راحتی در مناطق شیعه نشین امنیت مردم و هموطنان عربستانی را دچار تزلزل کنند./1321/ب902/د

ارسال نظرات